Egészséges erotika (1985)
Tímár rendezői diploma nélkül, alacsony költségvetésből készítette első nagyjátékfilmjét. A ládagyárban munkásnők öltözőjét megfigyelő kamerával kukkoló üzemfelügyelő (Rajhona Ádám) és a tűzoltó (Koltai Róbert) történetet a visszafelé rögzített mozgás és a furcsa tőmondatok tették igazán groteszké. Harsány humorával, stilizáltságával és persze a szuggesztív kefírrázással kirít a korszak magyar komédiái közül. “Az Egészséges erotika az idióták világába vezet, ezeknek az idiótáknak azonban hatalmuk van, bár csak a saját szemétdombjukon. Tímár Péter a trükkfilm-technikákat ismerő eljárásokkal, bábszerűen mozgatta idiótáit” - jellemezte egykori szerzőnk, Bikácsy Gergely a kései Kádár-kor e kiemelkedő gúnyrajzát.
Mielőtt befejezi a röptét a denevér (1989)
A családi drámát és egy itthon nem sok hagyománnyal rendelkező műfajt, a pszichothrillert ötvözte a film, amelynek címe a Macbeth-ből származik („Mielőtt befejezi vaksi röptét / A denevér, mielőtt álmosan / Elzümmögi Hecate szaruszárnyú / Bogara az éj altató dalát: Iszonyú tett történik.” - Szabó Lőrinc fordítása.) A kamasz Robi (Kardos Róbert) édesanyjával (Bodnár Erika) él ócska, józsefvárosi otthonukban. A zárkózott fiú anyját elcsábítja egy megnyerő titkosrendőr, Laci (Máté Gábor), aki mindent megtesz azért, hogy beférkőzzön a szeretetéhes Robi bizalmába. Egyre erősebb közeledéséről nyilvánvalóvá válik, hogy nem csak barátkozni akar a fiúval. Hármuk között fojtogató, feszült helyzet alakul ki a szűk lakásban. A rendezőt egy rádióban hallott, tragikus kimenetelű hír ihletett meg a sötét hangulatú alkotáshoz, ami Fazekas Lajos Defekt című filmje mellett az egyik legkorábbi magyar thrillernek számít.
Csapd le csacsi! (1990)
Bea (Pap Vera) és Géza (Gáspár Sándor) fiatal házaspár, akik a nő édesanyja (Törőcsik Mari) támogatásával kitartóan építgetik a családi otthont. Csakhogy Bea tévedésből arra a következtetésre jut, hogy a férje megcsalja, ami véget vet az idillnek. Bosszúból álszeretőt fogad, amire a meglepett férfi hasonló húzással reagál. Az őrült helyzetekkel és remek párbeszédekkel teli komédia emlékezetes módon viseli magán a rendszerváltás nyomát: Eperjes Károly fanatikus ex-munkásőrként, egy különítmény élén készül a hatalom visszavételére a szomszéd ház alatt húzódó alagutakban.
Csinibaba (1997)
Az igazi sztárparádét (Gálvölgyi János, Reviczky Gábor, Andorai Péter, Pogány Judit, Lovasi András és Cseh Tamás is feltűnik a filmben) felvonultató zenés komédia egyszerre idézte meg és parodizálta ki a Ki mit tud? aranykorát, a hatvanas éveket. A nosztalgikus irónia, az elfeledett slágerek és persze Gálvölgyi szállóigévé vált mondatai („Az ötödik számot a Népszabadság közli!”) hatalmas népszerűséget hoztak Tímár Péter viccesen felgyorsított ütemű alkotásának. A Csinibaba több mint félmillió eladott mozijeggyel a mai napig a legsikeresebb magyar filmek közé tartozik.
6:3 avagy, játszd újra Tutti (1998)
Egykor minden valamirevaló focidrukker álmából is felébresztve fújta 1953. november 25., azaz a legendás angol-magyar napjának összes cselét, passzát és kapuralövését. Köztük a kukás Boksai Rezső, alias Tutti (a komikusként ismét csúcsformáját hozó Eperjes Károly), aki miután felhúzza 9-es mezt, ott lehet a feledhetetlen napon - még ha nem is a Wembleyben, csak a Bakáts téren. Drukkerek, besúgók és ferencvárosiak kergetőznek az évszázad mérkőzése közben. Tímár burleszkkel átitatott filmje közhelyek nélkül idézi az 50-es éveket, ráadásul csupa nagyszerű színésszel (többek között Kállai Ferenc, Kern András és Máté Gábor).
Tímár Péter filmjei közül jelenleg a Csinibaba és a Moziklip érhető el a Nemzeti Filminzétet streaming oldalán, a Filmión.