Beszélgetés Horváth György fesztiváligazgatóval
A Titanic kilencedik útja
Beszélgetés Mathieu Kassovitz-cal
A téma húz
Míg a Titanic fesztivál nyitóvetítésén a Kassovitz játszotta Nino kereste Jeunet elvarázsolt Párizsában a félénk Amélie-t, addig mi odakinn a szavakat keresgéltük Kassoval, hogyan lehet filmes diploma nélkül bejutni az élmezőnybe, aktuális-e A gyűlölet, hogy keletkeznek a képi ötletek?
Beszámolók:
Titanic-távirat 10. 04.
Bohém franciák, eszelős koreaiak
Mathieu Kassovitz szereti a kihívásokat, szereti vendéglátóját a saját nyelvén köszönteni, szeretne egy hollywoodi produkciót Schwarzeneggerrel, de nem szereti, ha a közönségtalálkozón nincsenek kérdések, és nem szereti a várakozás kínos tipródását, úgyhogy az ilyet gyorsan rövidre is zárja, és haza megy. Stop. Amélie élete tényleg csodálatos, pedig ugyanezen a bolygón él és egész hétköznapi módon. Stop. Kim Ki-Duk mazochista mozija felér egy alapos veréssel. Nem ajánljuk azoknak, akik szórakozni akarnak. Ajánljuk azoknak, akik mély benyomásokra vágynak. Stop. A fedélzeten mindenki jól van. Stop.
Titanic-távirat 10.06.
Hova nézzek?
A fesztivál minden bizonnyal egyik legérdekesebb filmjének nevezhető Mike Figgis Time Code-ja (2000, USA). Altman Rövidre vágva filmje sehogyse vágva: LA, földrengés, tragikum, hétköznapiság. A négy szálon futó történet, vágás nélkül pereg a négy részre osztott vásznon, a néző néha azt se tudja hova nézzen. Los Angeles 11:00-tól 12:33-ig. A színészek improvizáltak, a négy stáb tizenötször vette fel egyhuzamban minden nap tizenegy órától másfél órán keresztül.
Titanic-távirat 10. 07.
Á(l)mokfutók
Mindazon A és B-kategóriás sajtómunkások számára, akik a megnyitó gálaest színes forgatagát legfeljebb az ablakokon-ajtókon keresztül kukkolták (lásd még: "Jaj, de jó a habos sütemény!") a Fesztivál a negyedik napjához érkezett. Mivel a szombat a dramaturgiai baki-katalógusban való turkálás és a MÉLY(vízi)csalódások jegyében telt, másnap kissé reményvesztetten botorkáltam be a nagy mesemondónak sejtett Zacharias Kunuk Atanarjuat című alkotására, lemondva abbéli tervemről, hogy "Goran Visjnicet a kormányrúdhoz!!!" transzparensekkel merítsem ki a közösség elleni izgatás vádját.
Titanic-távirat 10.08.
Vér, verejték, könnyek
Titanic-távirat 10.09
Veszedelmes viszonyok
Egy cyborg (Metropolis), egy vámpír (A vámpír árnyéka) és egy szexuál pszichopata köztisztasági alkalmazott (A fantom), ez tőszavakban a Titanic fesztivál ötödik napjának mérlege. Némi értékítélet elöljáróban: a cyborg helyes, kedves, a körülmények áldozata, a vámpír olyan hatvan százalékos (bort is iszik), a szemetesre pedig nem találok szavakat, de keresek!
Titanic-távirat 10. 10.
NO SATISFACTION!!!
A Fesztivál hatodik napján ketten elveszítették a szüzességüket. Éremtáblázatom felborult: Jang Sun Woo dél-koreai versenyző Hazugságok című filmje dobogón. Save our S(e)oul(s): Y (18 év, középiskolai tanuló) bátortalan barátnőjének randevút kér telefonon. Az éterben J (38 év, nős, szobrász). Y a hang után ered. Buszra száll, és J-ről beszél, meg a hangról, ami fülbe lopakodott. Néhány óra múlva az igéző Y ártatlansága oda. Immár J - külsőre pehelysúlyú művezető - szeretője. Innentől: "minden szinten, szinte minden".
Titanic-távirat 10. 11.
Csak az élet zöld
Titanic-távirat 10.13.
Sorsfordulatok
Egy nappal a világot megrázó tengeri katasztrófa előtt, szombaton az óceánjáró vendégei mit sem sejtve kortyolgatják kávéjukat a Toldi mozi várótermében, a vénasszonyok nyaráról csevegnek, majd fülhallgatóval a kezükben, beülnek a vetítőterembe. A program továbbra is az unalomig ismert, mégis megunhatatlan filmnézés. A szombati napon három teljesen különböző műfajból való film, egy melodráma, egy dokumentumfilm és egy thriller kerül terítékre, amelyeknek a közös vonása, hogy egy-egy meghatározó sorsfordulat történetét mutatják be.
Titanic-mérleg