Anjali Nair: Black Nor WhiteBetelt a pohár, azaz véget ért az ötödik Utolsó Csepp Fesztivál is. A "Cseppfertőzés"-sel terjedő Utolsó Csepp Vándordíjat a kuratórium három tagja, Lajta Gábor festőművész, Szabó György, a Trafó igazgatója és Zalán Vince filmesztéta színház kategóriában Lukáts Andor növendékeinek ítélte a Boleroért, a tánc területén a Pécsi Művészeti Szakközépiskola Táncképek című produkciója, zenészek közül az Ultra zenekar, képzőművészek közül Éltes Barna Cím nélkül című szobra vihette el a pálmát, azaz Restyánszki Attila szobrászművész alkotását. A filmes szekcióban Zalán Vince kérésére okleveleket is osztottak Gibárti Viktor operatőrnek (Exit future), Kiss Anna vágónak (Cím nélkül), Varga Szabolcs riportfilmjének (Mit is mondjak?) és Nyulász Melindának Megálló című animációs munkájáért, a vándordíj azonban Mátyássy Áronnak jutott (SZFE rendező szak) Immanens című filmjéért.
Még több magazin
magazin
Az idei cannes-i fesztivál egyik legjobban várt versenyfilmje volt a Megalopolis, ami Francis Ford Coppola személye, valamint az évtizedek óta…
továbbmagazin
Áprilisban debütált a Netflixen a Szarvasbébi című minisorozat, amely egy humorista és zaklatója kapcsolatát követi végig. Az egyszerű alaphelyzet…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéTango / Tango & Cash