Herendi Gábor 12 éve reklámfilmezik, 400 reklámot forgatott, Rohonyi Gábor 8 év alatt 50 - ahogy ő fogalmazott - feledhető reklámot és videóklipet készített.

A reklámfilmekben a hatékonyság felülmúlja a szórakozást. Ez volt az első, amiért a mosóporreklámokról beszélgetve Herendi a 9 és fél hét című filmre hajazó Biopon-film elkövetőjeként szabadkozott a közönség előtt. Herendi mentségképpen elmondta, hogy a történetekért nem ők, hanem a fantáziátlan reklámügynökségek a felelősek. Sokszor kész storyboardot hoznak, rosszabb esetben nem csak egy jelenetről, hanem az egész filmről. A videóklipkészítés hátrányaként Rohonyi elmondta, hogy szerelemből, ingyen csinálja a zenekaroknak.

Ezután Herendi áttért a Vaskó Péter által tömören „luxusprosti”-nak titulált reklámfilmes szerepkör előnyeinek az elemzésére. Herendi kiemelte, hogy a legjobb filmes iskola a reklámfilmezés: amellett, hogy a legmodernebb technikával dolgozhatnak, a 30 másodperc alatt elmondott történet a dramaturgiai érzéküket is fejleszti. („A Valami Amerika dramaturgiai feszessége is ennek köszönhető.”) Rohonyi a videóklipkészítés előnyeként azt említette meg, hogy szabadon kísérletezhetnek, hiszen a zenekarok nem szólnak bele abba, miképpen csinálják. Herendi elmondása szerint a reklámfilmes kísérletezés kimerül abban, hogy egy lépéssel lemaradnak a nyugati dizájn, illetve az aktuális trend mögött. Rohonyi szerint az sem utolsó szempont, hogy a reklámfilmrendezők a filmeseknél sokkal jobban keresnek. 

Cserébe nehezen fogadja be őket a filmes szakma, de a reklámfilmrendezők közege maga is zárt. „Nyolc éve ugyanaz a nyolc ember csinálja. Nem tud fiatal betörni, mert a megrendelők nem szeretik a kockázatot. Demót kell bemutatni, esetleg kész videóklipekkel kezdenek valamit a jelentkezővel, de nincs út, mód a demó elkészítéséhez. Nincs erre iskola sem, csak házilag lehet egy referencianyagot összeállítani” - mondta Herendi, majd Színművészetit végzett Rohonyi hozzátette: A főiskola segített az én időmben, de kurvának minősült az, aki közülünk reklámozni kezdett.”

A társadalmi reklámokról Rohonyi elmondta, hogy bár frissülést hoznak a nézőknek az agresszív vásárlásra ösztönző reklámdömpingbe rejtve, de a kereskedelmi tévék nem szponzorálják azokat. Zárásként Herendi megnyugtatta a jelenlévőket, hogy a Warner Bros. mégsem perli be koppintásért a Mátrixos Soproni Ászok reklámért. A Mátrix jogaival rendelkező amerikai óriáscég ugyanis korábban kifogásának adott hangot az Soproni Ászok legújabb reklámja miatt, amelyben szerinte a Mátrix című film egyes jeleneteire emlékeztető snittek vannak. A Warner ráadásul nemrégiben a Heineken sörmárkával kötött szerződést a film felhasználásáról. Herendi zavartalanul dolgozhat tovább.

A programban szereplő reklámfilmek:

Herendi Gábor:Postabank, Biopon, Mátrixos Soproni Ászok
Rohonyi Gábor: Emil.Rulez! videóklip, társadalmi reklámok (NaNe)
Fazakas Péter: Magyar Narancs, Nemzeti Sport, Mediamarkt
Bergendy Péter: Zwack Unicum, Hubertus, Westel
Nyitrai Márton: Elektroworld, Anima Sound System videóklip.
Antal Nimród filmjeit nem tudták levetíteni DVD-ről.