magazin
Vajon mi esik le Alain Resnais 1959-es mesterművéből annak, aki bárminemű előismeret nélkül kattint rá az HBO Maxon? Biztos válasz erre a kérdésre…
továbbmagazin
A Sight & Sound minden idők legfontosabb filmjeit kereső 2022-es szavazásán a Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. című filmet…
továbbhír
A Filmvilág folyóirat most megjelent áprilisi számában Jancsótól a Buharovokig részletesen foglalkoznak a hungarofuturizmus filmes irányaival,…
továbbhír
A Filmvilág elsősorban a januárban elhunyt Jancsó Miklós életművének szenteli legfrissebb számát, de olvashatunk még benne Alain Resnais-ről, a…
továbbmagazin
Nehéz megérteni, mi történik idén Berlinben. Minden nap két vagy három filmet mutatnak be a versenyprogramban, és mindegyik előtt reménykedünk, hogy…
továbbmagazin
Bár hetek óta érkeznek a hírek az idei Berlinaléról, a teljes versenyprogram bejelentése csak két hét múlva várható. Türelmetlenségünk…
továbbhír
A 91 éves Alain Resnais filmje is szerepel a 64. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál, a Berlinale versenyprogramjában a szervezők tájékoztatása…
továbbhír
A világhírű sztárok (Brad Pitt, Nicole Kidman) és az angolszász mozi legnagyobbjainak érkezése előtt hétfőn a cannes-i filmfesztiválra visszatérő…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEdward Cole / A bakancslista