magazin
A magyar direct cinema meghatározó alakjaként vált ismertté Gazdag Gyula, aki a Kádár-rendszer abszurdját dokumentumfilmben és játékfilmben is képes…
továbbhír
Teltházas előadásokkal futott a restaurált mozgóképeket felvonultató Budapesti Klasszikus Film Maraton, amelynek programjából számos alkotás…
továbbmagazin
Nem látnak el minket bőségesen magyar filmekkel a héten, de azért így is lesz mit nézni: Szabó István filmjében egy budapesti lakóközösség…
továbbfilmrészletek
Építőtáborba mennek a pesti gimnazisták, de csak kapát kapnak, földet nem. A táborvezetés megpróbálja leplezni a bakit, és folyamatosan…
továbbfilmrészletek
Építőtáborba mennek a pesti gimnazisták, de csak kapát kapnak, földet nem. A táborvezetés megpróbálja leplezni a bakit, és folyamatosan…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié