hír
Rekordszámú nézővel zárult vasárnap a 7. Budapesti Klasszikus Film Maraton. Az örökzöld alkotásokat ünneplő hat napos eseményt teltházas…
továbbhír
Elindult a jegyelővétel a szeptember 17-én kezdődő Budapesti Klasszikus Film Maratonra, amely már hetedik alkalommal várja a filmrajongókat. A…
továbbhír
Kalandozás animáció és science fiction világába, történelmi filmek, vígjátékok, élőzenés filmkoncertek, izgalmas előadások és archív filmvásár – ez…
továbbmagazin
Az ELTE filmszakos hallgatói, valamint oktatóik kurátori munkájával állt össze az egész délutánt felölelő retrospektív vetítéssorozat a Balázs Béla…
továbbmagazin
Karel Zeman nevére nem sokan kapják fel a fejüket mostanában, pedig néhány évtizeddel ezelőtt nem volt olyan gyerek, aki ne ismerte volna a…
továbbhír
A Miskolcon született Pressburger Imre angol forgatókönyvíróként írta be magát a halhatatlan filmesek sorába, egyetlen magyar vonatkozású filmje A…
továbbhír
Megjelent a szeptember 12-én kezdődő Budapesti Klasszikus Film Maraton teljes kínálata. A több mint 100 restaurált klasszikust bemutató fesztiválon…
továbbhír
A Budapesti Klasszikus Film Maraton keretében öt napra újra szabadtéri mozivá alakul a Szent István tér, ahol kiváló minőségben, felújítva,…
továbbhír
Az idei Budapesti Klasszikus Film Maraton számos film ritkasággal örvendezteti meg a közönséget, köztük az egyik korai magyar némafilmmel, A…
továbbhír
A frissen felújított Dögkeselyű az idei Budapesti Klasszikus Film Maraton egyik nagy szenzációja. Szeptember 15-én este együtt merülhetünk el a…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié