magazin
Lichter Péter és Nemes Gyula egy-egy filmjét tűzte műsorára a Castorp Filmklub októberben az Auróra pincéjében. A két alkotó barátsága lassan húsz…
továbbmagazin
A Zerót megelőzi a híre, és jó okkal. Nemes Gyula rendező éppúgy lázadozik a kortárs filmes konvenciók ellen, mint anarchista terrorista hősei a…
továbbmagazin
Feloszlik a Kispál és a Borz, az elmúlt 20 év legmeghatározóbb magyar zenekara. Összeszedtük egy egykori filmhus pályázatra érkezett videóklipeket,…
továbbmagazin
Nemes Gyula tíz éven át figyelte kamerájával a Kopaszi gáton folyó tereprendezést. Az ebből készült dokumentumfilm díjat hozott Karlovy Varyból,…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEnnek az éremnek két oldala van. Mi van, ha sarokba szorít engem, és én célzom meg magát? Mert történjen bármi, nem hagyom, hogy az utamba álljon. Szemtől szemben ülünk igen, de én nem fogok habozni, egy pillanatig sem.
Neil McCauley / Szemtől szemben