hír
Hétvégén a kolozsvári Győzelem moziban átadták a 24. Filmtettfeszt Erdélyi Magyar Filmszemle díjait, Paniti Roland a Képzelt faágra száll egy madár…
továbbhír
12. alkalommal talál gazdára a Sárga Csikó: az első erdélyi magyar játékfilmről elnevezett díjat évente adja át a Filmtett Egyesület egy-egy olyan…
továbbhír
Enyedi Ildikó Simon mágusa a rendező jelenlétében, Rabmadár-filmkoncert – egy hajdan betiltott némafilm élőzenei kísérettel –, illetve a Moszkva…
továbbhír
A 24. Filmtettfeszt szervezői nagy hangsúlyt fektetnek a dokumentumfilmes kínálatra: hét nagyon különböző, de témaválasztásában és megvalósításában…
továbbhír
Friss magyar nagyjátékfilmek, nemzetközi díjakat nyert kisfilmek, egészestés dokumentumfilmek, közönségtalálkozók és egyéb kísérőprogramok várják a…
továbbhír
A versenyfilmeket két vetítési blokkra osztva lehet majd megnézni moziban Kolozsváron és a Filmtettfeszt több másik helyszínén, és a fesztivál…
továbbhír
Dénes Petra medvetámadásokról szóló Szomszédok című alkotása kapta a Filmtettfeszt Erdélyi Magyar Filmszemle fődíját és közönségdíját is. A filmet…
továbbhír
Minden eddigi kiadásnál gazdagabb programot kínál a 23. Filmtettfeszt Erdélyi Magyar Filmszemle, amely október 4-én vette kezdetét Kolozsváron.…
továbbhír
Nyolc dokumentumfilm került be a Filmtettfeszt Erdélyi Magyar Filmszemle fiatal, erdélyi, magyar alkotókat megszólító versenyprogramjába, a…
továbbhír
Erdélyi dokumentumfilmeket várnak idén a 23. Filmtettfeszt Erdélyi Magyar Filmszemle versenyprogramjába. A Filmgaloppba augusztus 20-áig lehet nevezni
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéCsak ha ő lenne az egyetlen nő a világon... és birka se lenne... van birka?