magazin
A Zeneakadémián 2010 óta zajlik filmzeneszerzői képzés. Az alkalmazott zeneszerzés szak diákjai nemcsak a komponálás mesterségével ismerkednek meg,…
továbbhír
Hetvenegy éves korában, hosszú betegség után elhunyt Jan A.P. Kaczmarek Oscar-díjas lengyel filmzeneszerző. Elismert munkái között szerepelt az Én,…
továbbmagazin
Nemzetközileg ismert zeneszerző, aki olyan magyar filmekhez komponált műveket, mint a Testről és lélekről, a Mindenki vagy a Magasságok és…
továbbmagazin
Csáki László közel két évtizedig készült Kék Pelikan című animációs filmjének zenéjéről beszélgettünk Tövisházi Ambrussal, az Erik Sumo…
továbbhír
Február végétől április végéig az Uránia Nemzeti Filmszínház termei megtelnek filmzenékkel. Új sorozatuk a mozi hangi-zenei világára fókuszál. A…
továbbhír
Szeptember 22-én került a hazai mozikba Csoma Sándor első egész estés nagyjátékfilmje, a Magasságok és mélységek. A film különleges hangulatához…
továbbhír
Szeptember 14-én kerül sor Rózsa Miklós, a Ben-Hur Oscar-díjas magyar zeneszerzőjéről szóló életrajzi kötetek bemutatójára a Francia Intézetben. Az…
továbbhír
Rózsa Miklós Oscar-díjas zeneszerző születésének 115. évfordulója alkalmából tartott megemlékezést a Hollywoodi Magyar Örökség Társaság kedden a…
továbbmagazin
Ollóval pengették a gitárt és hasonló ökörségeket művelve készítették el a Fekete kefe filmzenéjét. Több tucatnyi projekttel később az ő számaira…
továbbhír
Március 10-én a Muzikumban rendezi meg a Nemzeti Filmintézet és a Hangfoglaló a BLEND-et, a hazai filmes és könnyűzenei szakma éves találkozóját. A…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié