magazin
A cannes-i Arany Pálmát kiérdemlő alkotás, az Életrevalók alkotóinak legújabb filmje, egy dadogó rapper, az első (és máig egyetlen) izraeli női…
továbbhír
A Saul fiát és a Napszálltát is jegyző Laokoon Filmgroup archívumának ritkaságait, klasszikusait és újdonságait tette elérhetővé a…
továbbhír
A közép- és kelet-európai filmekre fókuszáló szekcióban Cristian Mungiu Cannes-ban debütált drámájával, az R.M.N.-vel is versenyben van a Larry és a…
továbbhír
Január 22-én reggeltől estig magyar filmeket nézhetünk az Urániában. A magyar kultúra napján 16 filmet vetítenek le a tavalyi év közönségsikerei és…
továbbhír
November 3. és 6. között kedvezményesen pótolhatjuk be és nézhetjük újra az elmúlt hónapok filmtermését a 2022-es Cinema City Filmünnepen, az ország…
továbbmagazin
Grosan Cristina második nagyjátékfilmjének világpremierje a Velencei Filmfesztiválon volt, ahol egyből elnyerte (megosztva) a legjobb fiatal…
továbbmagazin
Csehül tanult, plakátot fotózott, ruhát varrt, elaludt egy filmen. Nem mellesleg az egyik legnagyobb presztízsű filmfesztiválon mutatták be a…
továbbhír
A legjobb rendező díját kapta Grosan Cristina az Authors Under 40 kategóriában a Hétköznapi kudarcokért az ezen a hétvégén záruló Velencei…
továbbhír
„A régi időknek vége, és az ismeretlen köszönt ránk” – hangzik el a Hétköznapi kudarcok előzetesében. Kerekes Vica egy robbanás porfelhőjében…
továbbhír
A Berlini Nemzetközi Filmfesztivál legfontosabb díját, az Arany Medvét elnyerő Alcarràs, és Grosan Cristina, A legjobb dolgokon bőgni kell…
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié