hír
A Petőfi Irodalmi Múzeumban tartott díjátadón gazdára talált a Tanár úr, kérem, én filmeztem pályázat Shopline által felajánlott három díja. A zsűri…
továbbmagazin
Karinthy Frigyes Tanár úr kérem című műve Mátyássy Áron feldolgozásában. A film rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Karinthy műveinek filmes feldolgozása hálás téma, hiszen regényeinek álomképeiből és nyelvezetének finom humorából, ügyesen jó forgatókönyvet lehet…
továbbhír
Tíz nap alatt, mindössze 30 millió forintból forog Mátyássy Áron új filmje, a Tanár úr kérem az egykori elmegyógyintézet, az OPNI falai között -…
továbbFriss
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié