hír
Az elmúlt évek egyik kritikailag legsikeresebb magyar filmje, Lőrincz Nándor és Nagy Bálint alkotópáros első nagyjátékfilmje, a Legjobb tudomásom…
továbbhír
Lőrincz Nándor és Nagy Bálint a Filmintézet Inkubátor Programjában készült drámája a zsűri különdíját és a Bolgár Filmművész Egyesület kitüntetését…
továbbmagazin
Itt az év vége, az összegzés ideje. 2021 bőséges év volt a magyar filmiparban, ezért nehéz volt csupán tízet kiválasztani a best of listánkra.…
továbbmagazin
Az év egyik legfelkavaróbb moziélményét nyújtja Lőrincz Nándor és Nagy Bálint első nagyjátékfilmje, a Legjobb tudomásom szerint. Az Inkubátor…
továbbmagazin
Kockázatos témát választott első nagyjátékfilmjének Lőrincz Nándor és Nagy Bálint: a Legjobb tudomásom szerint egy nemi erőszak utórezgéseit követi…
továbbhír
Idén is különleges történetekkel és fesztiváldíjas alkotások premier előtti vetítéseivel várja a filmrajongókat az Európai Art Mozi Nap, amelyet…
továbbvideó
Egy szexuálisan bántalmazott nő férje egyedül próbálja megtalálni az elkövetőt, de a nyomozás közben kételkedni kezd a felesége vallomásában. A…
továbbhír
Az Inkubátor Programban készült Legjobb tudomásom szerint nyerte a legjobb film díját a temesvári filmfesztiválon. A hazai közönség decemberben…
továbbmagazin
Szinte hihetetlen, de 2021 hátralévő hónapjaiban 17 magyar film kerül a mozikba: láthatjuk végre Grosan Cristina zseniális című A legjobb dolgokon…
továbbhír
A Legjobb tudomásom szerint meghívást kapott az A-kategóriás Sanghaj Nemzetközi Filmfesztivál World Debut programjába, amely a múlt héten ért véget.…
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéÉn vagyok én, te vagy te, sőt fekete, ki az őrült, én vagy te?
Martin Riggs / Halálos fegyver 2.