hír
Az elmúlt évek egyik kritikailag legsikeresebb magyar filmje, Lőrincz Nándor és Nagy Bálint alkotópáros első nagyjátékfilmje, a Legjobb tudomásom…
továbbhír
Lőrincz Nándor és Nagy Bálint a Filmintézet Inkubátor Programjában készült drámája a zsűri különdíját és a Bolgár Filmművész Egyesület kitüntetését…
továbbmagazin
Itt az év vége, az összegzés ideje. 2021 bőséges év volt a magyar filmiparban, ezért nehéz volt csupán tízet kiválasztani a best of listánkra.…
továbbmagazin
Az év egyik legfelkavaróbb moziélményét nyújtja Lőrincz Nándor és Nagy Bálint első nagyjátékfilmje, a Legjobb tudomásom szerint. Az Inkubátor…
továbbmagazin
Kockázatos témát választott első nagyjátékfilmjének Lőrincz Nándor és Nagy Bálint: a Legjobb tudomásom szerint egy nemi erőszak utórezgéseit követi…
továbbhír
Idén is különleges történetekkel és fesztiváldíjas alkotások premier előtti vetítéseivel várja a filmrajongókat az Európai Art Mozi Nap, amelyet…
továbbvideó
Egy szexuálisan bántalmazott nő férje egyedül próbálja megtalálni az elkövetőt, de a nyomozás közben kételkedni kezd a felesége vallomásában. A…
továbbhír
Az Inkubátor Programban készült Legjobb tudomásom szerint nyerte a legjobb film díját a temesvári filmfesztiválon. A hazai közönség decemberben…
továbbmagazin
Szinte hihetetlen, de 2021 hátralévő hónapjaiban 17 magyar film kerül a mozikba: láthatjuk végre Grosan Cristina zseniális című A legjobb dolgokon…
továbbhír
A Legjobb tudomásom szerint meghívást kapott az A-kategóriás Sanghaj Nemzetközi Filmfesztivál World Debut programjába, amely a múlt héten ért véget.…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié