podcast
Az úszásba belebolonduló Rába Roland magánszáma volt az első nagy dobása, majd jöttek az istent játszó, szamurájkarddal hadonászó mentősök, most…
továbbmagazin
Bodzsár Márk a Filmművészeti Egyetem forgatókönyvíró szakán végzett: a Levegőt venni című Hajónaplóját Prix Európa díjra jelölték, majd készülő…
továbbhír
543 nevezés közül, 9 kategóriában összesen 220 versenyzőt válogattak be a Prix Europa elnevezésű televíziós díjra, az egyetlen magyar jelölt…
továbbhír
Bodzsár Márk az SZFE Mozgóképtudományi szakán végzett 2009-ben. A több kisfilmet jegyző fiatal rendező diplomamunka gyanánt készítette el első…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéTango / Tango & Cash