magazin
Egy látássérült anyáról és a kötelességei között szétszakadó felnőtt fiáról szól Mayer Bernadette első nagyjátékfilmje, amely Für Anikó és Vilmányi…
továbbmagazin
Egy évvel ezelőtt öt rendező kapott lehetőséget az Inkubátor programban, hogy megírja, előkészítse és leforgassa (illetve egy animációs film…
továbbhír
A Filmalap Inkubátor Program tíz döntőse személyesen mutatta be filmterveit a szakmai közönségnek és a zsűrinek a Corvin moziban megrendezett…
továbbmagazin
Az Egy nap, a Guerilla vagy a Könnyű leckék csak néhány azon filmek közül, amik a Filmalap Inkubátor programjának segítségével tudtak elkészülni.…
továbbmagazin
Múlt héten az SZFE filmrendező és operatőr mesterszakos osztályának diplomafilm-vetítésén jártunk, és elégedetten nyugtáztuk, hogy jó irányba halad…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié