magazin
Operatőrként végzett, mégis rendezőként dolgozik, játék-, dokumentum- és animációs filmet is készített már, de alkotásaiban közös pont, hogy mindig…
továbbmagazin
Baska József képzőművész lánya, Barbara dokumentumfilmet készített, amely édesapja gyermekkorának történetét eleveníti fel: a rozsnyói Baska család…
továbbmagazin
A Ma este gyilkolunk című krimi-vígjátékban az egy négyzetméterre jutó Kossuth-díjak számánál csak a gyanúsítottak vannak többen. Kern András egy…
továbbhír
Szombat este a veszprémi Petőfi Színházban ünnepélyes keretek között összesen 22 kategóriában adták át a Magyar Mozgókép Díjakat. Idén is öt fős…
továbbhír
A Magyar Filmakadémia filmszakmai napot szervezett Balatonalmádiban a MOZ.GO - Magyar Mozgókép Fesztivál keretében. Novák Emil elnök bejelentette,…
továbbhír
Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József a MOME rektora és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar animáció fejlesztéséért indított…
továbbpodcast
Az utóbbi időben több olyan magyar jelenik film meg, amely hazai zenészek, zenekarok pályáját mutatja be. A hamarosan kezdődő Magyar Mozgókép…
továbbhír
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin Melange című kisjátékfilmjével, amely független produkcióként, közösségi…
továbbhír
Június 12-én a veszprémi História Kertben a Ma este gyilkolunk című krimi-vígjáték premier előtti gálavetítésével kezdődik és négy napon át tart a…
továbbhír
Imádod a Balatont és a magyar filmeket? A haverokkal buliznál egy nagyot? Akkor irány a MOZ.GO! Június 12-15. között a Nemzeti Filmintézet és a…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié