magazin
A szeptember 19. óta a magyar mozikban vetített Fekete pont a bemutatása utáni negyedik hétvégén is átlépte a 10.000-es nézőszámot, amivel nemcsak…
továbbmagazin
Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…
továbbmagazin
Miközben a social médiában emberek ezrei szereznek hírnevet azzal, hogy a hétköznapi rutinjukat magasztalják, Chantal Akerman azzal csinál…
továbbmagazin
Miután Ridley Scott ambiciózus kísérletei (Prometheus, Alien: Covenant) az általa elindított franchise újraélesztésére nem részesültek kirobbanó…
továbbhír
Augusztus 8-tól lesz látható a magyar mozik műsorán Tarr Béla 1982-ban készült, második nagyjátékfilmje, amely a 80-as évek magyar valóságába repít…
továbbvideó
A tavalyi cannes-i filmfesztivál Kritikusok Hete szekciójában mutatták be Stéphan Castang első egész estés filmjét, a Vincentnek meg kell halnia…
továbbhír
A héten debütált a mozikban a Wim Wenders negyvenéves filmjére reflektáló A 999-es szoba, amelyben korunk nagy rendezői beszélnek arról, hogy…
továbbhír
Augusztus 24-én a 10. Vertigo Filmhét premier előtti vetítéseivel, Sándor Pál kultfilmjeivel és kutyabarát kávézóval nyílik meg újra a tetőtől…
továbbhír
Akár a mozik teljes bevételét felemészthetik a fűtés- és villanyszámlák – olvasható a G7 cikkében, amely tragikus képet fest a filmszínházak…
továbbhír
A Margitszigeti Atlétikai Centrum füvén üldögélve mozizhatunk ingyenesen Budapesten keddtől augusztus 14-ig. A Mozisziget idei sorozata spanyol,…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié