Címke: „némafilm”

Találatok száma: 19

hír

Élőzenével kísért némafilmekkel ünnepli a magyar film napját az Uránia

Két élőzenével kísért, 110 éves Zsitkovszky-filmmel zárul április 30-án, a magyar film napján az Uránia Nemzeti Filmszínház FILM/ZENE sorozata.

tovább

podcast

Filmgyár podcast #18: Hungarika kutatás

December 15-én frissen restaurált némafilmet mutatnak be az Urániában az európai szervezésű A Season of Classic Films projekt keretében. A Rabmadár…

tovább

hír

Elveszettnek hitt filmeket nézhetünk nagyvásznon

Az elmúlt 120 évben a magyar filmtörténeti termés jelentős része elveszett, ezért a szakértők különleges technikai megoldások segítségével próbálják…

tovább

hír

Ingyenes vetítésen láthatjuk a felújított Rabmadarat

A némafilmkorszak egyik utolsó, meglepően modern alkotásának premierjét december 15-én este tartják az Uránia Nemzeti Filmszínházban élő zenei…

tovább

hír

Nemzetközi támogatással újítanak fel egy 1920-as magyar kísértetfilmet

A cannes-i fesztiválon jelentették be, hogy idén magyar-francia-belga közös pályázattal A halál után című magyar némafilm nyerte el az Európai…

tovább

hír

Jászai Mari bordatöréssel fejezte be A tolonc forgatását

Az idei Budapesti Klasszikus Film Maraton számos film ritkasággal örvendezteti meg a közönséget, köztük az egyik korai magyar némafilmmel, A…

tovább

hír

Álmodj zenét némafilmekhez!

Ismét pályázatot hirdet Némafilmhez filmzenét! címmel a Művészetek Völgye Fesztivál és a Nemzeti Filmintézet. A zeneszerzőket arra bíztatják, hogy…

tovább

hír

A te zenéd tölthet meg érzelemmel egy némafilmet!

Április 29-ig lehet jelentkezni a Művészetek Völgye filmzeneírói pályázatára, mely az NFI Filmarchívum közreműködésével valósul meg. A Körhinta című…

tovább

magazin

„Minden felhőnek ezüst a szegélye”

Kertész Mihály száz évvel ezelőtt forgatott filmje, A tolonc ősbemutatójával kezdődött el az első Magyar Filmhét. A szívet-lelket melengető…

tovább

magazin

Aki szembeszállt a halállal

140 éve született Weisz Erik, aki nemcsak a bilincsek és a fullasztó üvegtartályok, de a húszas évek némafilmcsillagai között sem érezte zavarban…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 

A mi utunk más volt: a jó, és igaz nemzeti jellemvonások klasszikus igenlése. Nagy fizikai tisztelgés az élet fantasztikus lehetőségei elött.

Félelem és reszketés Las Vegasban

Oszd meg! Az összes idézet