magazin
Különleges film/színházi sorozatának befejező évadát mutatta be a Webszínház csapata, amely során Shakespeare összes drámáját nagyjából 20-40 perces…
továbbhír
A Webszínház online szériája, a Shakespeare/37 a reneszánsz mester összes drámáját új kontextusba helyezi a Dogma-filmek stílusában. Műveiből 33…
továbbmagazin
Harminchét kortárs magyar író újragondolta Shakespeare drámáit, melyekből egy kísérletező szellemű csapat, izgalmas technikai megoldásokkal…
továbbmagazin
Nyilvánossá vált a The Rub című hatvan perces pszichedelikus Hamlet-adaptáció, Lichter Péter és Máté Bori 2018-as játékfilmje. A The Rub több száz…
továbbmagazin
Lichter Péter második, Máté Borival közösen rendezett nagyjátékfilmje absztrakt Shakespeare adaptáció, amely roncsolt celluloid szalagok képeivel…
továbbhír
Különleges élő közvetítéssel Stratford-upon-Avon-ból, és Franco Zeffirelli klasszikusával, a Rómeó és Júlia díszvetítésével emlékeznek meg…
továbbhír
In Memoriam William Shakespeare címmel ünnepi programokat rendeznek a drámaíró születésének 450. évfordulója alkalmából április 23-án az Uránia…
továbbhír
A legfrissebb Filmvilágban többek között olvashatunk Shakespeare-ről, Christopher Nolan-ról, a punkfilmekről és a francia erotikus filmekről is. A…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRégen producer voltam. még a nyolcvanas években. Akciófilmek, szexi cuccok. Egy kritikus európainak hívta őket. Szerintem szarok voltak.
Bernie Rose / Drive - Gázt!