magazin
„Szásznak és Kamondinak egy-egy fair play-díj is kijárna a többi mellé” – mondta Bollók Csaba, aki a 38. Magyar Filmszemle fődíját kapta Iszka…
továbbmagazin
Miért nem animációt készített ezúttal? Hogy boldogult a színészekkel? Inkább tücsöknek vagy hangyának tartja magát? Csáki László-interjú.
továbbmagazin
A magyar közönségfilm (lassan) íratlan szabálya, hogy Csányi Sándor és Fenyő Iván mindenképp kapjon benne szerepet. A kérdés csupán az: vajon mindez…
továbbmagazin
Zomborácz Virág az SZFE hallgatója, idén többféle minőségben is szerepel a Szemlén. Tagja az Országos Diákzsűrinek, és a kisfilmek között is…
továbbmagazin
Ha valakitől nem vártuk volna, hogy profi színészekkel forgatott nagyjátékfilmes műemléket állít az emigrációban élő Márai Sándornak, az az…
továbbmagazin
Letisztult filmek, feltámasztott műfajok, bátor fiatal filmesek. Értékelt a kísérleti– és kisjátékfilmes zsűri.
továbbmagazin
A Farkas kétségtelenné teszi, a direktor újra meglelte hazáját; rátalált arra a helyre, ahol senki nem mozog nála otthonosabban.
továbbmagazin
Orvos és páciens, ráció és őrület, drogmámor és józanság. Szász János Ópium című filmje a függőségről szól, lett légyen az bármi is, amely eltávolít…
továbbmagazin
Szuggesztív nyitóképpel indul Maár Gyula mozija. Egy karcos gramofonról megrázó, artikulálatlan emberi hangok hallatszanak, melyet egy ágyban fekvő…
továbbmagazin
A legendás Máriássy-osztály Szabó István, Kardos Ferenc, Gyöngyössy Imre, Rózsa János, Gábor Pál és Kézdi-Kovács Zsolt mellett mára méltatlanul…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié