hír
Két élőzenével kísért, 110 éves Zsitkovszky-filmmel zárul április 30-án, a magyar film napján az Uránia Nemzeti Filmszínház FILM/ZENE sorozata.
továbbhír
A magyarhangya áprilisban egyedi vetítéseket szervez, amelyek a film szerves kapcsolatát bizonyítják a társművészetekkel. Az Uránia Nemzeti…
továbbhír
Február végétől április végéig az Uránia Nemzeti Filmszínház termei megtelnek filmzenékkel. Új sorozatuk a mozi hangi-zenei világára fókuszál. A…
továbbhír
A Kazak Köztársaság Nagykövetsége és az Uránia Nemzeti Filmszínház közös szervezésében december 19-én és 20-án rendezik meg a Kazak Filmnapokat…
továbbhír
Hét hónapon át az olasz filmművészet tizennégy remekét mutatja be az Uránia Nemzeti Filmszínház Itáliai utazás című sorozatának hatodik évada, amely…
továbbhír
Premier előtt látható az Ennél csak jobb jöhet című francia filmvígjáték a két rendező, Éric Toledano és Olivier Nakache részvételével december 5-én…
továbbhír
Tíz filmmel, a spanyol filmművészet legújabb kincseivel érkezik november 21. és 26. között a Spanyol Filmhét az Urániába. A budapesti Spanyol…
továbbhír
November 9-én, az örökbefogadás világnapján 19 órától közönségtalálkozós vetítésen lehet megnézni a Hat hét című, sokszorosan díjnyertes filmet az…
továbbhír
A magyar koprodukcióban készült Libertate '89 – Nagyszeben nyitja meg november 7-én a 17. Román Filmhetet. A román filmművészet új termése idén is…
továbbhír
A Nemzeti Filmszínház szeptember végén ismét a latin-amerikai országok sokszínű filmkultúrájára figyel. A második alkalommal visszatérő…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié