2021 végén szokásunkat folytatva összegyűjtöttük az év legjobb női és férfi alakításait, és sorrendbe szedtük a tíz kedvenc magyar filmünket is.
továbbEgy szexuálisan bántalmazott nő férje egyedül próbálja megtalálni az elkövetőt, de a nyomozás közben kételkedni kezd a felesége vallomásában. A…
továbbDecember 1. és 31. között zajlik a 6. ArteKino online filmfesztivál, ahol idén is ingyenesen lehet olyan friss és pár éves európai filmek közül…
továbbTiszeker Dániel elkészítette az első magyar karácsonyi romkomot, melynek főszereplője Arnold, a többszörösen kitüntetett tűzoltó, akinek egy balul…
továbbA valóság rétegei. Ez a szlogen azt üzeni, hogy egymás megértéséhez nagyon fontos mélyebben megismernünk a másik perspektíváját. Ezt nyújtja a…
továbbA tizenkét éves Niki (Horváth Zorka) nagyszüleivel él, akik nem tudják kordában tartani a vadóc, az iskolában nehezen beilleszkedő gyereket. Amikor…
továbbEnyedi Ildikó új filmje Füst Milán több mint 20 nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett azonos című regénye alapján készült. A…
továbbGrosan Cristina szeptember 16-án bemutatkozó nagyjátékfilmje a harmincasok kitolódott kamaszkoráról szóló dramedy, melyben egy manapság nagyon is…
továbbBéres Márta ezoterikus sikerkönyvszerző, Fekete Ernő kiégett reklámos az Így vagy tökéletes című romantikus vígjátékban. Varsics Péter bemutatkozó…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié