Magyarázat mindenre

Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje nyerte Velencében az Orizzonti (Horizontok) szekcióban a "Legjobb film" díját. A Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a szabadságvágy és az otthon iránti szeretet, a kölcsönös megértés utáni vágy szívből jövő megnyilvánulása.

podcast

Filmhu podcast #74: Reisz Gábor

Karrierje eddigi legjelentősebb díját vette át Reisz Gábor, amikor a Magyarázat mindenre című munkáját a 80. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál…

tovább

magazin

Reisz Gáborra még sosem voltak olyan sokan kíváncsiak a moziban, mint most

Kiugró eredményt könyvelhet el a Magyarázat mindenre alkotógárdája: a Velencében díjazott dráma a harmadik legnézettebb film volt az első…

tovább

magazin

Znamenák István: Mindegy, mi a szorítás, ha nem kapunk levegőt

Több mint négy évtizede játszik filmben és színházban, de azt mondja, hogy igazán meghatározó filmszerepe kettő volt az életében, az egyik a Megáll…

tovább

magazin

Itt rohadunk meg – adalék Reisz Gábor új filmjéhez

A hely és idő hangsúlyosan itt és most, az apa-fiú viszony terhelt, a hazai politika háborús pszichózisa pedig leszivárgott a mindennapokba,…

tovább

magazin

Van Magyarországban valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a…

tovább

videó

Piszok menő itt lenni – a Magyarázat mindenre stábja Velencében

A 80. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon mutatkozott be Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre. A film gálavetítését az 1400…

tovább

magazin

Friss, mint a generáció, aminek a tantermében játszódik – a Magyarázat mindenre külföldi fogadtatása

A Cineuropa Reisz Gábort dicséri, a Hollywood Reporter a román új hullámot emlegeti, de a fő téma mindenkinél a magyar aktuál- és oktatáspolitika.…

tovább

magazin

Akik át akartak menni a falon – Berkes Juli és Reisz Gábor Velencében

Tizenöt percet kaptunk Velencében Berkes Julival és Reisz Gáborral a Magyarázat mindenre gálavetítése előtt, ami pont elég volt arra, hogy álmokról,…

tovább

hír

Reisz Gábor nyert Velencében

A Magyarázat mindenre című magyar film nyerte Velencében az Orizzonti (Horizontok) szekcióban a "Legjobb film" díját. A díjat a rendező, Reisz Gábor…

tovább

hír

Chicagóban és Puszanban is magyarázatot kapnak mindenre

A velencei díj után Reisz Gábor új filmje az Egyesült Államokba és Dél-Koreába is eljut. A Magyarázat mindenre bekerült a Chicagói Nemzetközi…

tovább

hír

Az SZFE tüntetések inspirálták Reisz Gábor új filmjét

A Magyarázat mindenre című filmet, amelynek világpremierjére a Velencei Filmfesztivál Horizons szekciójában kerül sor, az olaszországi I Wonder…

tovább

hír

Itt van Reisz Gábor új filmjének előzetese!

A Magyarázat mindenre egy 18 éves fiú botrányba torkolló érettségi vizsgájának történetén keresztül fest képet egy kettészakadt országról.

tovább

hír

Reisz Gábor új filmje a velencei filmfesztiválon mutatkozik be

A 80. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon mutatják be Reisz Gábor Magyarázat mindenre című új mozifilmjét és Vermes Dorka első nagyjátékfilmjét.

tovább

hír

Októberben mutatják be Reisz Gábor új mozifilmjét

Októberben kerül a mozikba Reisz Gábor, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan rendezőjének harmadik nagyjátékfilmje. A Magyarázat mindenre egy…

tovább
az összes dosszié

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Senki sem eszik meg ötven tojást.

Troy Dyer / Nyakunkon az élet

Oszd meg! Az összes idézet