Így kérdezünk mi 2015

Idén is beszélgettünk rendezőkkel, színészekkel, operatőrökkel, producerekkel, hangmérnökökkel, most pedig összeszedtük 2015-ben készült interjúinkat. Olvasd újra, hogy mit gondoltak az elmúlt egy évben a magyar filmesek!

magazin

Nemes Jeles László: Öt éve vagyok a krematóriumban

Öt évvel ezelőtt készítette el utolsó kisjátékfilmjét, azóta első mozifilmjén, a Saul fián dolgozik, amelyet idén beválogattak a Cannes-i…

tovább

magazin

Röhrig Géza: „A szemünk előtt mozdult meg sokszor az anyag”

A szakma és a közönség is a cannes-i fesztivál első igazi revelációjaként értékelte Nemes Jeles László Saul fia című alkotását. Röhrig Gézával, a…

tovább

magazin

Zányi Tamás: Hallani az ajtónyikorgás dallamát

Idén májusban négyszeresen örülhettünk a Saul fia sikerének, amelyből az egyik elismerést, a Vulcan-díjat, Zányi Tamásnak köszönheti a film. A…

tovább

magazin

Pucz Dániel: Egy bácsi ici-pici arccal

Brazíliában, Kambodzsában és Oroszországban is versenyez Pucz Dániel és a ciprusi Constantinos Terlikkas A férfi és a fák című animációs…

tovább

magazin

Rotterdam: A Tigris újra ereje teljében

Magyarországon a Rotterdami Filmfesztivál méltatlanul bár, de a Berlinale mögött háttérbe került. Holott ez az a filmes esemény, ahol olyan rendezők…

tovább

magazin

Simonyi Balázs: "Maga az élet az, ami abszurd"

Immáron ötödik alkalommal hirdette meg forgatókönyvíró pályázatát a rákospalotai Csokonai Művelődési Központ. A szervezők idén azokat az alkotókat…

tovább

magazin

Grosan Cristina: “Vicces, miket talál az ember a kanapé mögött”

Immáron ötödik alkalommal hirdette meg forgatókönyvíró pályázatát a rákospalotai Csokonai Művelődési Központ. A szervezők idén azokat az alkotókat…

tovább

magazin

Horváth Lili: Anyja neve Formanek Mária

Első nagyjátékfilmje a nyáron Karlovy Varyból két díjat is elhozott, tegnaptól pedig már mi is láthatjuk az állami gondozásban nevelkedett Maja…

tovább

magazin

Szirmai Márton boldogságkutató műhelye

Immáron ötödik alkalommal hirdette meg forgatókönyvíró pályázatát a rákospalotai Csokonai Művelődési Központ. A szervezők idén azokat az alkotókat…

tovább

hír

Négyszáz filmfotó az OSZK kiállításán

Filmgyári capriccio címmel több mint négyszáz standfotóból nyílt kiállítás szerda délután az Országos Széchényi Könyvtárban. Az április 30-ig…

tovább

hír

Beszámoló az Erdélyi Magyar Filmszövetség közgyűléséről

2013. február 16-án, szombaton került sor az Erdélyi Magyar Filmszövetség (EMFSZ) évi közgyűlésére, a kolozsvári Sapientia EMTE központi…

tovább

magazin

Pater Sparrow: „Számomra a film művészet”

„Vizualitásról nehéz beszélni” – mondja Pater Sparrow, mi mégis megpróbáljuk. A látványtervezés kulisszatitkairól, új magyar filmek vizuális…

tovább

magazin

Almási Réka: “Minél több dolgot leszívni az életből”

Néhány éve készítette el első nagyjátékfilmjét a Team Buildinget, amelyel rögtön el is nyerte a Magyar Filmszemle Simó Sándor Emlékdíját. Azóta…

tovább

magazin

Szilágyi Fanni: “Közel állnak hozzám az adaptációk”

Szeptemberben a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon mutatták be Szilágyi Fanni Kamaszkor vége című rövidfilmjét, októberben pedig New York-ba is…

tovább

hír

Premier előtti filmek a Frankofón Filmnapokon

Tíz országból 20 film és a magyar származású francia rendező, Olivier Assayas retrospektív vetítéssorozata szerepel más programok mellett a…

tovább

magazin

Éjszakám: „Mindent beleraktunk abból, amit a filmben szeretünk”

Kevert műfajok, pöttyös pizsama, szépség és pusztulás, furcsa fazonok Budapesten éjjel és néha nappal is. Dési András Györggyel és Móray Gáborral…

tovább

magazin

Budapest Film Academy: "Amerikai képzés Európában"

Angol és magyar nyelven folynak az órák a Budapest Film Academy kurzusain, ahol a nemzetközi diáksereg olyan filmes szakemberekkel is találkozhat,…

tovább

magazin

Fekete Ibolya: Eltűnik a 20. század

Hét éve kezdett neki a forgatókönyv megírásának, legszemélyesebb filmjét, az Anyám és más futóbolondok a családbólt egy napja láthatjuk a mozikban.…

tovább

hír

Színházi rendezőasszisztens képzés indul

Négy féléves, nappali tanrendű felsőoktatási szakképzést indít érettségizett fiatalok számára a Színház- és Filmművészeti Egyetem. A jelentkezési…

tovább

hír

A Magyar Média Mecenatúra résztvevői kedvezményesen használhatják az MTVA archívumát

Kedvező díjszabással férhetnek hozzá a jövőben a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) archívumához a Magyar Média Mecenatúra…

tovább

magazin

Vékes Csaba: “A valóság még szürreálisabb”

Eredetileg színésznek készült, Kaposváron szerezett diplomát, de számos kisfilmet és színdarabot is rendezett már ráadásul néhány barátjával együtt…

tovább

magazin

Miklauzic Bence: A dadogást megérzi a néző

Harmadik nagyjátékfilmjével rukkolt elő Miklauzic Bence. A Parkoló forgatókönyvével megjárta Cannes-t, és író társa egyben főszereplője is a…

tovább

hír

A Miniszterelnökséghez került a MaNDA

A szétaprózott erőforrások mederbe terelésével, a koordinációs problémák elhárításával, a kulturális örökség digitalizálásának dinamizálásával…

tovább

magazin

Varga András: Koló nyomában

Karácsonykor mutatta be a közszolgálati televízió a Kolonics György életéről szóló egész estés dokumentumfilmet („És az ég a vízre ráhajolt...”). A…

tovább

magazin

Werk Akadémia: ’Elszántan és szenvedéllyel kell csinálni’

Folytatjuk sorozatunkat a magyar filmes iskolákról. A Werk Stílus és Kommunikációs Akadémia képzésében a filmgyártás minden apró mozzanatával…

tovább

magazin

Katona Zsuzsa: “Felelősek vagyunk egymásért”

Katona Zsuzsa Semmelweis Ignácról, Dr. Esterházy Pálról az utolsó Esterházy hercegről és Péreli Zsuzsáról is készített már dokumentumfilmet,…

tovább

magazin

Kovács István: “Minden helyzetből van kiút"

Bentonzaj című filmjével nemrég diplomázott a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, majd ugyanezzel az alkotással hívta fel magára a figyelmet…

tovább

hír

Nézz bele Fliegauf Anyaméhébe!

Éppen a múlt héten írtuk meg , hogy jól halad az első Fliegauf-féle szerelmesfilm, a Womb, magyarul Anyaméh, és hogy a németországi forgatás…

tovább

magazin

Mátyássy Áron: “Annak drukkolunk, aki bajban van

Sok műfajban kipróbálta magát, az elmúlt években pedig elkészítette "az első magyar szarvasvadászos thrillert". Az elmúlt években végigkövethettük a…

tovább

magazin

ELTE: 'Egyre több helyen van szükség filmes végzettségre'

Új cikksorozatunkban a magyarországi filmes iskolákat mutatjuk be, ez alkalommal az Eötvös Loránd Tudományegyetem filmszakát, ahol alap- és…

tovább

magazin

Go To Casting: "Hiányzott egy ilyen képzés"

Új cikksorozatunkban a magyarországi filmes képzéseket mutatjuk be, ezúttal a Go To Casting iskolát, amely itthon egyedülálló módon, akkreditált…

tovább

magazin

Claudia Cardinale: „A húgom nálam is szebb volt”

A 12. Jameson CineFest életműdíjasát kérdeztük, CC pedig elképesztő energiával, életörömmel és bölcsességgel mesélt a pályakezdéséről, a filmzene…

tovább

magazin

Szarajevó: “Javítgatom a harminc éves lakóbuszt"

Feléhez közeledik a 21. Szarajevói Filmfesztivál, mi pedig folytatjuk miniinterjú sorozatunkat a neves fesztiválon versenyző magyar filmek…

tovább

magazin

Csupó Gábor: „Filmőrült vagyok”

Csupó Gábor filmrendező, zenész és legendás animáció-filmes, igazi reneszánsz ember. Karrierjét a Mézga család fázisrajzolójaként kezdte a 70-es…

tovább

magazin

Szarajevó: “Végre közösen ünneplünk”

Holnap kezdődik a 21. Szarajevói Filmfesztivál, Nagy Dénes után a Káin gyermekei rendezőjével és a Seb producerével, Gerő Marcellal beszélgettünk…

tovább

magazin

Tolnai Szabolcs: „Palics a magyar filmek legnagyobb fesztiválja”

A Palicsi Európai Filmek Fesztiváljának zárónapján Tolnai Szabolccsal beszélgettünk a fesztivál jelenéről és jövőjéről, a régiós kapcsolatokról, és…

tovább

magazin

Szarajevó: “Jó lenne találkozni és együtt lenni”

A szarajevói filmfesztivál különösen kedves a magyar rendezőknek, mindig szép számmal képviseltetik maguk a régió fontos eseményén. Idén a…

tovább

magazin

Hegedűs Bálint: “Merjünk érezni”

A Filmgyárban nőtt fel, saját bevallása szerint a legrosszabb segédoperatőr volt, majd megtalálta a saját útját, és forgatókönyveket kezdett írni.…

tovább

magazin

HSC Stábiskola: “Nincs lila köd, csak szaktudás”

Új cikksorozatunkban a magyarországi filmes iskolákat mutatjuk be, elsőként a tíz éve működő HSC Stábiskolát, ahol filmes szakembereket képeznek…

tovább

magazin

Kostyál Márk: „Küzdeni kell a végsőkig”

Megyünk, amerre forog: ma kezdődik Kostyál Márk első játékfilmjének, a Kojotnak a forgatása. A film meglepő vizuális koncepcióval dolgozó…

tovább

magazin

Paul Bush: "Merj egyszerű lenni"

Kísérleti stoptrükk-animációiról ismert, az elmúlt években többek között Gentben, Torinóban, Bogotában, Budapesten, Montréalban, Bristolban és…

tovább

magazin

Karlovy Vary: “Filctollal készültem a fesztiválra”

Holnap végződik a jubileumi 50. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál, szokásunkhoz híven idén is kikérdeztük még indulás előtt a magyar…

tovább

magazin

Karlovy Vary: „Ez egy csehszlovák film”

A szökés romantikája és az ismeretlen vidék rejtélyei találkoznak a Határban, Szabó Mátyás  diplomafilmjében, amely a vadonatúj Future Frames…

tovább

magazin

Mikulás Ferenc:„Mindig a kényszerhelyzetek tettek kreatívvá”

Június 24-én kezdődik a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál, Mikulás Ferenc fesztiváligazgató azonban már azt is tudja, hogy melyik ország lesz a…

tovább

magazin

Karlovy Vary: Homokozókban fogom tölteni az időt

Ma kezdődik a jubileumi 50. Karlovy Vary filmfesztivál, szokásunkhoz híven idén is kikérdeztük még indulás előtt a magyar versenyzőket. Horváth Lili…

tovább

magazin

Clara Royer: „Közép-európai ember vagyok”

Clara Royer francia írónő, Nemes Jeles László Saul fia című Cannes-i Nagydíjas filmjének társ-forgatókönyvírója. Első regénye, a Csillag, két évvel…

tovább

magazin

Mozi a csillagos ég alatt

Ha nyár, akkor kertmozi, méghozzá Budapest elvarázsolt helyszínein, és nem csak a ma kezdődő Budapest Essentials keretében, hanem szinte bárhol és…

tovább

magazin

Merre tovább SZFE?

Egész éven át tart a 150. évforduló ünneplése a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, különleges programokkal, előadásokkal, kiállításokkal,…

tovább

magazin

Hutlassa Tamás: "Minden filmes erre vágyik"

Producerként az első nagyjátékfilmje a Kontroll volt, mégis utána sokáig reklámokat, kisfilmeket és tévéfilmeket gyártott. Most viszont ismét…

tovább

magazin

Nemes Jeles László: A tengeri szörnyek között

Nemes Jeles László Saul fia című filmje már a hivatalos cannes-i díjátadó előtt két fontos elismerést kapott: a magyar filmnek ítélték a nemzetközi…

tovább

magazin

Makk Károly: "Jó tollal jobban sikerül a betű"

Szeretni kell címmel életrajzi könyvet írt Makk Károly. Műfaja nincs, hiszen hangsúlyozottan nem memoár, nem önéletrajz és még csak nem is…

tovább

magazin

Havas Ágnes: "Haladunk a digitális fejlődéssel, de a film örök"

Ma elindult a 68. Cannes-i Filmfesztivál, a magyarok pedig azért is örülhetnek, mert 46 év után először ér magyar rendezőt az a megtiszteltetés,…

tovább

magazin

Túl a sztereotípiákon

Szerdán kezdődik az Állampolgár, Vranik Roland (Fekete kefe, Adás) új filmjének a forgatása, melynek a témája a bevándorlás, a beilleszkedés, az…

tovább

magazin

Papp Gábor Zsigmond: "Beépült a családi kánonba"

Eddig leginkább dokumentumfilmesként ismertük, de most Vaszary Gábor írásából háromrészes, kosztümös tévéfilmet készített. Rövidekről röviden…

tovább

magazin

Almási Tamás: A világok között nehéz az átjárás

Legutóbb 6 éve, a Puskás Hungary című filmjekor hallottunk róla, tititá című dokumentumfilmjét nemrég mutatták be a magyar mozikban, de számtalan új…

tovább

magazin

Gauder Áron: Sápadtarcúaknak

Gauder Áron ismét animációs filmet készített, most egy másik égtájra kalandozott, a - még befejezetlenül maradt - viking film után indián mesét…

tovább

magazin

Itt a korona, hol a korona?

Egy friss sikerkönyv adaptációja, egy megtörtént bűneset feldolgozása, történelmi vígjáték és coming-of-age sztori – Bodzsár István producerrel…

tovább

magazin

Odegnál Róbert: Kolibri a varjak között

Odegnál Róbert a Budapesti Nemzetközi Képregényfesztiválon debütált A hívó című képregényével, majd a futurisztikus noir alkotásból később kisfilmet…

tovább

magazin

Berlinale: "Mindent szeretek, ami Berlin"

Mindenketten visszatérő vendégek a Berlinalen, egyikük első nagyjátékfilmjének forgatókönyvét pitcheli, másikuk második nagyjátékfilmjét mérettetni…

tovább

magazin

A rajtvonalon Gigor Attila új filmje

Hirtelen nagyon felgyorsultak az események a KMH Filmnél, szinte utolérik egymást a megvalósítandó filmtervek, tudtuk meg Pusztai Ferenc…

tovább

magazin

Berlinale: “Nyugaton a helyzet változatlan"

Ma ismét elstartol a Berlinale. Szokásunkhoz híven idén is felkerestük azokat a magyar alkotókat, akik részt vesznek az A-kategórás fesztiválon,…

tovább

magazin

Deák Dániel: Organikusan tudtunk fejlődni

Szerdán harmadszor rendezi meg a Daazo a kisfilmes fesztiválját, a Friss Húst, mi pedig az egyik alapítóval, Deák Dániellel beszélgettünk. Kisfilmes…

tovább

magazin

Rév Marcell: Együtt megyek valakivel

Gimnazista korában vette fejébe, hogy operatőr lesz, és rögtön forgatásokra kezdett járni, az SZFE-en összebarátkozott Szimler Bálinttal, akivel…

tovább

hír

Oláh Kata & Oláh Judit: "A valóság színesebb, mint a fikció"

A testvérpár először készített együtt filmet, de már a következő projekten is közösen munkálkodnak. Oláh Kata és Oláh Judit Helló, szia, csókolom!…

tovább

magazin

Nekik Radnóti

Hét rendező, hét kisfilm Radnótiról. A fiatal alkotók a költő életművének egy-egy epizódját dolgozták fel saját stílusukban. A végeredmény egy…

tovább

magazin

Visszatér a MUSTRA!

Dr. Kollarik Tamást, a Médiatanács tagját, a Magyar Média Mecenatúra Program koordinátorát a pályázati rendszer eredményeiről, céljairól és…

tovább

magazin

Ujj Mészáros Károly: "Hiszek Lizának"

Két nap múlva már országszerte látható lesz a várva-várt Liza, a rókatündér. A közel nyolc évig készült filmről, a japán kultúráról és romantikáról…

tovább

magazin

Balsai Móni: Az ártatlanság is démoni

"Gyerekkorom óta vonzanak a boszorkányok, sokkal jobban, mint a királylányok" - mesélte Balsai Móni, aki a jövő héten mozikba kerülő Liza, a…

tovább

magazin

Krigler Gábor: "Nagyon szorosan együtt dolgozunk az írókkal"

Nemrég az Aranyélet forgatásán jártunk, most Krigler Gáborral, az HBO Magyarország forgatókönyv-fejlesztésekért felelős kreatív producerével…

tovább

magazin

Goda Kriszta: „Nem veszítettem el az objektivitásomat”

Goda Kriszta október eleje óta dolgozik a Veszettek utómunkáin, amivel nemrég el is készült. A bemutató még nincs kitűzve, valószínűleg ősszel…

tovább
az összes dosszié

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

A szerelem az adott nő túlértékelése.

Oscar / Bor, tangó, kapufa

Oszd meg! Az összes idézet