A Duna Tévén belül működik a még Sára Sándor által létrehozott Duna Műhely és a Dunatáj Alapítvány is. A Durst György vezette Duna Műhely 20 millió forintos támogatást, a Buglya Sándor által irányított Dunatáj pedig 10 milliót kap a televíziótól. Mindkét műhely sokfelé pályázik még, így évente meglepően sok filmet készítenek. Közöttük olyan kiemelkedő nemzetközi sikerek is fémjelzik munkájukat, mint a két Cannes-díjas kisfilm: Iványi Marcell Szél, és Mészáros Péter Eső után című alkotása. Pekár István elmondta, hogy miközben a két műhely szervesen része a televízió életének, munkájukba a tévévezetők nem szólnak bele. Ugyanakkor nagy örömmel tekintik meg az elkészült filmeket. A tévéelnök azt is hozzátette, hogy bár nagyon fontosnak tartja működésüket, a fentinél több támogatást nem tud nyújtani ezeknek a stúdióknak.
Évi 50-70 millió forintot áldoz a Duna Televízió játékfilmek támogatására. Az idei szemlén 5 nagyjátékfilm is az ő segítségükkel valósult meg (Jancsó Miklós, Jeles András, Böszörményi Zsuzsa, Janisch Attila és Robert Ralston filmjei), illetve Enyedi Ildikó és Kamondi Zoltán új terveiben is vállalják a finanszírozás egy részét. A legkisebb összeg, amit megszavaznak egy-egy produkciónak: 5 millió forint. Ezt néha kapacitás-használatban (pl. elővágás) mérik, máskor pénzben. Pekár kiemelte, hogy lehetőségeihez képest a kb. 7 milliárd forintból gazdálkodó Duna Tévé támogatja a televíziók közül a leginkább a magyar filmgyártást – és ezt örömmel teszi, fűzte hozzá.
A nemzetközi elismertséget kiváltó filmeknél támogatóként mindig ott van a Duna Tévé is. Pekár István szerint ez annak köszönhető, hogy a támogatásra nagyon jó szakemberek tesznek javaslatot (Durst György, aki egyúttal a dramaturgiai műhely vezetője is, Pörös Géza, a csatorna kulturális igazgatója, vagy régebben Sára Sándor, Lugossy László, valamint a nemrégiben elhunyt Kardos István). A végső döntést ugyan az elnök hozza meg, de Pekár szabad kezet ad a szakembereknek: ők azok, akik értő szemmel tudnak forgatókönyvet olvasni, valamint jól ismerik az alkotók régebbi munkáit is.
Az ORTT és az MMK által közösen támogatott tévéfilmek gyártásában is jelentős szerepet vállalt a Duna. A már nyertes pályázatok megvalósítására 70-80 millió forintot fognak elkölteni, a Duna által vállalt finanszírozási keret 200 millió forint.
Pekár István a televízió filmes támogatásban betöltött szerepének jövőbeli stratégiájáról elmondta, hogy ezután sem fognak kevesebb pénzt költeni e célra, habár a televízió külföldi sugárzásának kiterjesztése félmilliárdos többletterhet jelent. Ezt a pénzt is nekik kellett kigazdálkodniuk, és a tévéelnök reméli, hogy a költségvetésből visszakaphatják majd ezt a médiapiacon nem túlságosan jelentős, ugyanakkor számukra igen fontos összeget.
A Duna Televízió a jövőben még inkább törekedni fog arra, hogy sorozatok helyett egyedi műsorokat készítsen, támogasson. Ezekre ugyanis, a tapasztalatok szerint alaposabban felkészülnek az alkotók, míg a sorozatok készítői hajlamosak elkényelmesedni. A dokumentumfilmek területén továbbra is igyekeznek majd jó nevű rendezőket, sok esetben játékfilmeseket is felkérni.