BODOR/KAMONDI
Bodor Ádám enigmatikus párbeszédei jól áttehetők filmbe, történetei filmi történetté alakíthatóak, stílusa nem siklik ki olyan könnyen egy filmes dramaturg kezei közül, mint egy Esterházy- vagy Parti Nagy Lajos-szöveg, de groteszk-mágikus világa könnyen lepereghet a celluloidról.

GRINDHOUSE
Az amerikai grindhouse-ok lerobbant belvárosi filmszínházak voltak, amelyeket a 60-as évek végén tetőző moziválság idején csak azért állítottak üzembe, hogy otthont adjanak a filléres exploitation-daraboknak, legyen szó külföldi szex- és rémfilmekről, blaxploitation munkákról, trancsírozós szennyről, motoros- és drogfilmekről vagy akár keménypornóról.

TRIÁDOK
A hongkongi akciómozi arculatát évtizedeken át a tradicionális harcművészeti filmek határozták meg. Az ősi legendákból táplálkozó klasszikus kardjátékfilmek hőseivel és anti-hőseivel szemben a nagyvárosi betonrengetegben egymásnak feszülő bűnözők és rendőrök csekély vonzerővel bírtak -- ahhoz, hogy a zsáner népszerűvé váljon meg kellett teremteni a triádok és a rájuk vadászó nyomozók mozgóképes mítoszát.

FLIEGAUF BENEDEK
– A Tejút című film láttán az volt az érzésem, hogy egy tipikus Fliegauf-film, rajta van a kezed nyoma, mégis egészen más, mint az eddigiek. Mintha elléptél volna a sötétség felől a fény felé, a semmitől, a hiánytól, a haláltól az élet történései, annak szépségei, örömei felé. Te is érzékeled ezt a filmeddel kapcsolatban? S ha igen, szerinted mi az oka: tudatos rendezői irányváltásról van szó a Dealerrel elért tragikus végpont után, vagy pedig az életed alakulása befolyásolta a szemléletváltást?
– Amikor befejeztem a Dealert, lassan kezdem megérteni, valaminek a végére értem. Egy lefelé tartó spirál mélyén találtam magam. Mintha az éltem végéhez értem volna, akárcsak a Dealer.
Nem tudtam megmagyarázni hogy miért, de egy a tuareg törzseknek tulajdonított közmondást választottam a film mottójául: „Amikor legsötétebb az éjszaka, akkor van legközelebb a hajnal”. Most visszatekintve azt látom, hogy bármilyen furcsa, de ez történt velem. Most mintha hajnalodna körülöttem.
– Erre rímel a Tejút nyitóképe, ami a Dealer záróképének tükre: egy fénypont a sötét éjszakában, ami körül fokozatosan egyre világosabb lesz.
– A Dealer sötét utazás volt. Az utolsó jelenetben a Dealer „elhajózott” valahová. Mivel a Dealer egy kicsit én voltam, nagyon kíváncsi voltam, hogy hol fog felbukkanni. A Tejút elején azt látni, hogy az utazó megérkezett. Mielőtt testet öltene, alaposan körülnéz. Egyébként a Tejútnak is van mottója, úgy érzem pontosan kifejezi a filmet: „Akárki vagy, halkan lépj be a házba.”