MAGYAR PANTHEON
András Ferenc keserű gúnnyal szólt a „Nagy Generációról”, de ő maga is egy valóban nagy generáció kiemelkedő tagja lett: egyaránt jegyez kultikus műfajfilmeket, legyen szó társadalmi szatíráról (Veri az ördög a feleségét) vagy film noirról (Dögkeselyű) és érzékeny portrékat saját nemzedékéről a kádári szocializmustól a rendszerváltás évein át az ezredfordulóig.

Szekfü András: Kalandos ifjúkor (Életút-interjú András Ferenccel – 1. rész)

MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Magyar krónika (Gazdag Gyula filmjei – 1. rész)
Kiss Dalma: Jó-rossz filmek (Somossy Olivér: Hogyan csináljunk rossz filmet – Tímár Péter)

KAFKA A MOZIBAN
A 60-as években még nem végezték el azt a filológiai alapmunkát, ami az azóta eltelt évtizedekben megtörtént, az eredeti Kafka-kéziratok sokáig nem voltak hozzáférhetőek és Kafka életének tényei is sokkal világosabban állnak előttünk. Orson Welles A per, Rudolf Noelte A kastély mégoly nagyszerű adaptációját még ennek a „kafkaiságnak” a jegyében képzelte el.

Varga Zoltán: Mr. Kafka átváltozásai (Kafka-animációk)
Forgách András: Az érinthetetlen (Franz Kafka adaptációk)
Greff András: Apák könyve (David Zane Mairowitz – Robert Crumb: Kafka másképp – Képregény-legendák)

A TRANSZCENDENTÁLIS STÍLUS
Roy Andersonnál minden epizódot egyetlen mozdulatlan kamera állásból vettek fel, az összes szabadtéri jelenet stúdióban felépített díszletek között forgott. Minden epizód vágatlan. A ruhák fakók, az arcok sápadtak. Az emberek bábszerűek. Roy Andersson jeleneteit ez a szigorú forma és a transzcendentális világszemlélet tartja egységben.

Bóna László: A 14-es villamos (Roy Andersson metafizikai filmjei)

ÚJ RAJ
Somlyai Fanni: Kettős tekintet (Sepideh Farsi dokumentumfilmjei)
Vajda Judit: Omid bárkája (Sepideh Farsi: Szirén)

ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Martin Ferenc: A megszabadított kamera (Lupu Pick: Sylvester// F.W. Murnau: Az utolsó ember)
Varró Attila: Archaikus torzó (Wallace Worsley és Lon Chaney)

BŰNÜGYI – SOROZATOK
Kolozsi László: Bűn feketén, fehéren (Steven Zaillian: Ripley)
Csomán Sándor: Kényszerspirál (Issa Lopez: True Detective Night Country)
Fekete Tamás: A francia sólyom (Scott Frank és Tom Fontana: Monsieur Spade)

FESZTIVÁL
Buglya Zsófia: Kedvencek újragondolva (Graz – Diagonale)
Boronyák Rita: Hableánykönnyek (Budapest – Little Europe Filmfesztivál)

KRITIKA
Pethő Réka: Kényszerpályák útvesztőiben (Luca Guadagnino: Challengers)
Rudas Dóra: Jámbor-e a farkas? (Jeanne Herry: Az arcuk mindig előttem lesz)
Kovács Kata: A képen kívül, maszkban (Hörcher Gábor: Emma és Eddie)
Havassy Gergely: Transploitation? (Somogyvári Gergő: Fanni kertje)

A címlapon: Jeanne Herry: Az arcuk mindig előttem lesz – A Cirko Film június 6-i bemutatója