A rendező fejében éppen tíz éve, a Werckmeister harmóniák forgatása közben született az ötlet, hogy azonos címmel megfilmesítse Simenon könyvét. Az előkészítés során 2002 és 2003 között az alkotók körülbelül egy évig keresték a megfelelő helyszínt, amelyet a korzikai Bastia kikötőjében találtak meg. Az akkori tervek szerint még abban az évben elkezdődtek volna a felvételek.
Azonban pénzügyi okok miatt a munkálatok kezdete folyamatosan csúszott, decemberben sem sikerült elindulni a felvételekkel, amelyeket a rendező szerint csak télen lehet rögzíteni.
Körülbelül egy év múlva a francia koprodukciós partner, Humbert Balsan öngyilkossága miatt ismét megszakadtak a munkálatok. Majd cége az Ongon Pictures helyett a Mezzanine vállalta a finanszírozást. Azonban a francia fél elmaradt kifizetései miatt a korzikai produkciós partner nem akarta teljesíteni a vállalásait. A kialakult feszültségben a stáb tagjai közül többen fizikai épségüket érezték veszélyben, és az események tettlegességig fajultak. Végül a stáb elhagyta a szigetet, és a 2 millió euróból Bastia kikötőjében felépített díszletet le kellett bontani még a felvételek befejezése előtt.
A produkció anyagilag akkor került ismét egyensúlyba , amikor a korzikai felvételek körülbelül ¼-ét sikerült Magyarországra hozni, amivel 700 ezer eurót takarítottak meg. Erre azért is szükség volt, mert a Mezzanine is kiszállt a finanszírozásból, az Ongone pedig még korábban elzálogosította a filmjogokat. A Mezzanine helyét a 13 Production vette át, élén Paul Saadounnel, aki már dolgozott Tarr-filmben, az Ongone hitelezőivel pedig sikerül peren kívül egyezséget kötni.
A tízéves történet a végéhez közeledik |
A Korzikán nemrég újra kezdett forgatási munkálatokkal március 10-ig szeretnének végezni az alkotók. Az utómunkálatokkal igyekezniük kell, ha terveiknek megfelelően A londoni férfit kívánják indítani a május közepén kezdődő Cannes-i Filmfesztiválon.
A Cineuropa adatai szerint a francia, német és magyar koprodukcióban készülő film eddig összesen 5,3 millió euróba került. Az összegből 380 ezer eurót a Francia Nemzeti Filmközpont (CNC), 400 ezret az Eurimages, 480 ezret az Arte France Cinema állt. További 300 ezer euró érkezett a koproducerektől és 180 ezer ez előzetes eladásokból származik. A támogatók között van a német ZDF, a Canal +, és természetesen az MMK valamint a Kulturális Minisztérium is.