A rendezvény újdonságaként az idei kiállítás plakátját pályázat során választották ki. A meghirdetett pályázatra 55 tervet küldtek be, melyből a zsűri Pócs Péter grafikus művét tartotta a legjobbnak. Erre a plakátra reflektálván kezdte Wahorn András festőművész nyitóbeszédét: a „szinte üres bloody marys pohár” reményei szerint nem magyar tervezők, grafikusok fantáziájának „kifulladását” szimbolizálja, és nem egyfajta nosztalgikus „milyen kár hogy már nem olyan, mint régen” érzést jelenít meg.
![]() |
Már nem „csak” a nézőközönség bevonzása a cél
Ifjú szavazó a Szemlén |
Wahorn szerint a filmplakát szerepe óriásit nőtt, több vele szemben az elvárás, mint régebben; már nem „csak” a nézőközönség bevonzása a cél, hanem a DVD népszerűsítésében is jelentős tényező. A plakát már „nem csak a pillanat művészete, hiszen beláthatatlan időre lesz szem előtt”. A plakáttervezés, Wahorn értelmezésében nem pusztán szuverén kaland többé, hanem egy összetett szellemi munka, mely különböző érdekeket képvisel.
A kiállítás-sorozat ötletgazdája, Hutlassa Tamás filmproducer reméli, hogy a verseny ösztönző hatással lesz a filmek kampányaival foglalkozó grafikusokra és reklámszakemberekre, hogy minél jobb, színvonalasabb munkákat készítsenek. A nyertes tervező pénzdíjazása bizonyára nem elhanyagolható tényező az ösztönzés folyamatában.
A plakátkiállítás február 1. és 15. közt tekinthető meg. A közönségdíjra a kiállításon, valamint a Filmszemle helyszínein kihelyezett urnáknál lehet szavazni, illetve online a www.szemle.film.hu, a www.filmplakat.hu, és a www.index.hu honlapokon.