A valós eseményeket feldolgozó Kék Pelikan sok humorral és korabeli zenékkel mesél a rendszerváltást követő rövid eufóriáról, a ’90-es évek szabadságélményéről, és persze a vonatjegyhamisításról, amely következében rengeteg fiatalnak nyílt arra a lehetősége, hogy beutazza Európát.

A film a METU animáció szak jelenlegi és volt hallgatóinak és oktatóinak aktív közreműködésével készült, így az alkotófolyamat részeseiként a diákok a mű készítése közben sajátíthatták el a szakmai fogásokat, ami a METU egyik legfőbb célkitűzése.

A rendező Csáki László, saját bevallása szerint több mint egy évtizede gyűjti a hamis nemzetközi vonatjegyeket használó utazók történeteit. Vizuális művészként a történet elmesélését animációs dokumentumfilmként álmodta meg, amely a valós események hitelességének megőrzése mellett formai szabadságot is biztosít, és különleges lehetőséget ad az elmesélt történetek megelevenítésére. Így készült el Magyarország első, egész estés animációs dokumentumfilmje.

 

Különösen örülök és büszke vagyok arra, hogy jelenlegi és volt animáció szakos hallgatóimmal a Budapesti Metropolitan Egyetemről közösen dolgoztunk a filmen, és együtt tanultunk egy „éles” helyzetben. Mivel én is tanítottam őket, pontosan tudom, hogy miben a legjobbak és ez alapján választottam őket fontos tervezői/alkotói feladatokra Sok ötlet a közös beszélgetések nyomán került a filmbe: ezek a kreatív energiák friss lendületet adtak, és gazdagították a történetet. Nagyszerű volt egy kevésbé kitaposott úton járni, és szabadon kísérletezni az animált dokumentumfilm műfaji lehetőségeivel” - nyilatkozta Csáki László képzőművész, Balázs Béla-díjas filmrendező, főiskolai docens, az Animáció és Média Design Tanszék oktatója.

Csáki további részleteket is megosztott a film készítésének körülményeiről a Filmhu Podcast vendégeként. A Kék Pelikan április 4. óta látható a magyar mozikban.