filmhu: Mikor figyelt fel a Szép Napokra, illetve Mundruczóra általában?

Philippe Bober: A Szép Napok már akkor nagyon érdekelt, amikor még el sem készült. Nicolas Schmerkinnel, a Reperages filmes magazin szerkesztőjével együtt szervezzük a Sarajevo Film Festival két szekcióját, köztük a rövidfilmes programot is. 2001-ben beválogattuk a programba az Aftát, ami nekem nagyon tetszett. Ekkor vettem fel a kapcsolatot Kornéllal, amit azóta is tartunk.

filmhu:
Mit tart a Szép Napok erősségének?

P.B.: Bár nem ismerem Kornél munkamódszerét, a filmnek alapvetően két aspektusa ragadott meg. Először is, a film vizuálisan rendkívül erős, nagyon érdekes kompozíciókkal, tökéletes világítással és látványtervvel. Másodszor a színészi játék illetve a színészvezetés ragadott meg, különösen Tóth Orsi játéka.
 
filmhu:
Mennyire beszélhet az ember, anyagi értelemben vett sikerről, az Önök által forgalmazott filmek esetében?

P.B.: Bár én személy szerint a művészfilmeket szeretem, a cégünk nem pusztán emberbaráti szeretetből foglalkozik filmekkel. Minden megteszünk azért, hogy filmek visszahozzák a beléjük fektetett pénzt, ami egyébként majdnem mindig így is történik.

filmhu: Az Ön véleménye szerint mi az a minimális nézőszám, ami a Szép Napok esetében már sikert jelent?

P.B.: Ezt nem lehet megmondani, mivel egyetlen mozilátogató Tokióban annyi bevételt jelent, mint mondjuk tízezer tévénéző Kínában. Egyébként a bevétel először a forgalmazóhoz megy, aki leveszi a saját költségeit.

filmhu:Ön hogy látja, Mundruczó filmjei jellegzetesen magyar filmek, vagy egészen más úton jár, saját stílussal?

P.B.: Ahhoz, hogy ezt meg tudjam ítélni, jobban kellene ismernem Magyarországot. Filmtörténeti ismereteim alapján azt gondolom, hogy a Szép Napok esztétikai értelemben nem mondható egy tipikus magyar filmnek, sokkal inkább egy ízig-vérig európai filmnek tartom.

filmhu: Mindig Ön talál rá filmekre, vagy az is előfordul, hogy egy fiatal filmes keresi meg Önt forgatókönyvvel vagy kész filmmel?

P.B.: Sok időt töltök filmnézéssel, és mindig keresek új filmkészítőket. Ezenkívül, a kollégáim Nicolas Schmerkin, Chinlin Hsieh és Susanne Mariann is rengeteg időt és energiát fektetnek filmek és rendezők felkutatásába.
 
filmhu:
Ön szerint mely országokban szeretik majd igazán a Szép Napokat?

P.B.: Majd meglátjuk. Amint már említettem a Szép Napok – véleményem szerint – egy nagyon európai film, éppen ezért főleg Európában találhat piacra.