A filmet 2017 tavaszán mutatja be a fesztivál hazai koordinátora, a magyarhangya, a ScopeKözönséggel közösen kidolgozott forgalmazási stratégia keretében. A magyarhangya álláspontja szerint a zsűri az egyébként rendkívül színes programból a lehető legtöbb nézőt vonzó filmet választotta ki.

A Berenice Bejo és Cedric Kahn főszereplésével készült francia-belga film egy házaspár válásának története, ahol a pénzügyi kiszolgáltatottság ellehetetleníti a szereplők érzelmi viszonyainak egyébként is problémás rendezését. Boris (az elsősorban író-filmrendezőként ismert Cedric Kahn) egészen addig nem tud elköltözni a lakásból, melyben ikerlányaikkal közösen élnek, amíg Marie (A némafilmesért korábban Oscar-díjra jelölt Berenice Bejo) nem vásárolja ki belőle.

A filmet az idei Cannes-i Filmfesztivál Rendezők Kéthete szekciójában mutatták be. A SCOPE100 több országra kiterjedő programjából hat nemzet mezőnyében szereplő film a legtöbb helyen versenyző alkotás lett.

 

A 2015-ben indult SCOPE-program első hazai győztese a norvég Magam ura című dramedy lett, míg 2016-ban az izlandi Madárkák kapta a legtöbb szavazatot, mely egy magányos tinédzser kálváriáját mutatta be. A Creative Europe által támogatott közönség-edukációs programban a 100 fős zsűri idén hét filmből választotta ki a neki legjobban tetszőt. Az egyes filmek érdemeinek és forgalmazási lehetőségeinek megvitatására az online filmfesztivállal párhuzamosan zajló szakmai találkozókon került sor.

Az idei mezőnyben a száz fős ScopeKözönség döntése alapján az After Love (L'économie du couple) szoros versenyben előzte meg az észt Mother (Ema) és a francia Orphan (Orpheline) című munkákat.

(Forrás: magyarhangya)