Hétvégén Budapestre látogat a londoni Raindance független filmes szervezet vezetője, Elliot Grove, aki esettanulmányokon keresztül mutatja meg a részvevőknek, hogyan születtek és lettek sikeresek olyan, relatív fillérekből készült nagyfilmek, mint a Pi, a Blair Witch Project, a Shop-Stop, az El Mariachi, és a Paranormal Activity.

Amikor úgy tűnik, alaposan átszerveződik a magyar filmtámogatás, és egy ideig leáll a hazai filmkészítés finanszírozása, a kurzus nagy segítséget nyújthat a résztvevőknek. Három jelentős iskola vesz részt a szervezésben, a filmipari gyorstalpalókat szervező Raindance Budapest, a filmszakokon túl stílus, design, és gasztro területén is jelen lévő Werk Akadémia, és az állami Színház- és Filmművészeti Egyetem.

Elliot Grove úgy véli, a hagyományos filmgyártás nagy stábokat igényel, és mindig kizárja a kívülállókat. „Én azt szeretném megmutatni, hogy a régimódi filmgyártás nem eredményez jobb filmeket. Sok példa van erre, és a közeljövőben egyre több új film fogja ezt megerősíteni.”

„A Werk együttműködik minden valóban független vállalkozással, intézménnyel, hogy Magyarországon végre valódi piaci viszonyok jöhessenek létre. Vonatkozik ez a magyar filmgyártásra is. Van mit tanulnunk - Elliot Grove-tól is” – tette hozzá Vándor Ágnes, a Werk Akadémia vezetője. A kurzuson az SZFE diákjai is részt vesznek majd.

A Raindance már sok feltörekvő tehetségnek – mint például az Eredet és legújabb Batman-filmeket jegyző Christopher Nolannek, vagy az angol gengszterfilmeket készítő Guy Ritchie és Matthew Vaughn párosnak – megadta azt a kezdő lökést, amivel céltudatosan el tudták indítani sikeres filmkarrierjüket.

„Az ekkora tehetségek természetesen a Raindance nélkül is sikeresek lettek volna.  Nekünk az az öröm, hogy nap mint nap ilyen kaliberű emberekkel találkozhatunk” - gondolja Elliot Grove ma már híres diákjairól.