Az első verzió visszadobva

„Az utóbbi években a Kontrollnak köszönhetően rengeteg filmessel ismerkedtem össze, és számos filmtervvel találkoztam. Közülük többet, ami tetszett, nem kaptam meg, más, felkínált projectek meg nem jöttek be, ilyen volt körülbelül fél éve a Vacancy is.”

Antal Nimród elmondása szerint annakidején egy teljesen más filmtervvel keresték meg őt az alkotók. A produkció akkori állapotában a ma népszerű horror mozik jellemzőit viselte magán. „A mostani horror-trendnek próbált behódolni, mint amit a Hostel és a Fűrész is képvisel, sok vérrel, sikolyokkal, levágott végtagokkal. Viszont az alkotók rájöttek vagy ráéreztek, hogy ebből a projectből lehetne egy hitchcocki eleganciájú klasszikus thrillert forgatni.” A forgatókönyv átformálása után a film megvalósítása kihívást jelentő, izgalmas feladattá vált. „A felkérés az új színészekkel és az átírt forgatókönyvvel készülő Vacancy megrendezésére olyan ajándék, amire nem lehetett nemet mondani, de nagyon ijesztő is a vele járó felelősség.”

A Vacancy alkotói nem akarnak trend-horrort
Részlet a Hostelből
Ugyanakkor környezetében mindenki támogatja. A főszereplő Sarah Jessica Parker (Ed Wood, Szex és New York) egyáltalán nem érezteti a rendezővel, hogy őt ma nyilván jóval többen ismerik világszerte, mint Antal Nimródot. „Egy teljesen természetes viselkedésű, szerény, kedves nővel találkoztam, olyan volt, mintha Balla Eszterrel beszélgettem volna. A színésznő nem sokkal korábban látta a Kontrollt és nagyon tetszett neki a zene, a képek, emellett Csányi Sándor karakterét különösen szerette.”

Luke Wilsonnal, Owen Wilson öccsével még nem találkozott személyesen Antal Nimród, de kedveli a testvérpár szereplésével készült Wes Anderson-filmeket (Tenenbaum, a háziátok, Édes vízi élet).

Miért nem hullanak a végtagok?

Nemcsak Sarah Jessica Parker bízik a Kontroll rendezőjében, hanem a producerek is, hiszen másodszor is megkeresték őt a Vacancyval. Egyikük Hal Lieberman, a Bruce Willis főszereplésével készült 1997-es Sakál-remake, az U-571 valamint a Terminátor 3 készítésében működött kiözre.

Hogy mi motiválhatta az alkotókat a forgatókönyv átírására, arra Antal Nimród sem tudott pontos magyarázatot adni, de elmesélte a Vacancy egy másik producerével kapcsolatos élményét. „A filmet készítő Screen Gems stúdiót képviselő Clint Culpepperrel beszélgettem a Vacancyról, aki egyszer húsz percen keresztül könnyektől csillogó szemmel volt képes arról mesélni, hogy mi történhetne a két főszereplővel, ha egy 'autóbaleset-szerű' esemény hatására nem kerülnének egy motelszobába, ahol akaratukon kívül egy snuff film főszereplőivé válnak. Ez arról árulkodott, hogy nagyon elkötelezett, és ez lehetett az oka annak, hogy a többi alkotóval együtt igyekezett többet kihozni a filmből, mint amennyi lehetőség először benne látszott. "

Tim Burton, Johnny Depp és Sarah Jessica Parker
az Ed Wood forgatásán
Antal Nimród immár két hete Los Angelesben van, és az összesen tíznél kevesebb szereplőt felvonultató alkotás előkészítésén dolgozik. A véletlennek köszönhetően egy rejtett kamerával felszerelt motelszobába került fiatal házaspár történetének java abban a bizonyos szobában játszódik „kivéve egy furcsa jelenetet, amelyben felvételről látjuk őket.” „Izgalmas lesz”, zárta a rendező a Vacancyval kapcsolatos érdeklődésünket.


„Nem szeretnék mindig horror-mozit készíteni”

A Kontroll-lal komoly sikereket elért rendezőnek nemcsak Amerikában, itthon is vannak elképzelései „Magyar filmes tervem is van, úgy érzem, tartozom még magyar mozi készítésével, de 'tartozástól' függetlenül is forgatnék itthon – monda az időközben kétlakivá vált Antal Nimród -  a mostani film után pedig szeretnék Magyarországon pihenni. Az utóbbi években két forgatókönyvet írtam, amelyek közül a sikeresebb darabbal folytatnám legközelebb. Szintén horror filmről van szó, de nem szeretném, ha horror rendezőként könyvelnének el. Ez a produkció a Kontroll készítésében is résztvevő Hutlassa Tamással készül. A másik filmtervemről, ami nem horror, csak annyit mondhatok: 'házi pálinka'”.

„A Quimbynek, Sub Bass Monsternek vagy a Bëlgának továbbra is rendeznék klipet, ha felkérnének de most első a film”, mondta a videoklipekkel és reklámfilmekkel pályát kezdő alkotó.

A Vacancy 20 millió dollárnál alacsonyabb költségvetésből gazdálkodó produkció már túlnő az indie filmnek keretén, azonban stúdiószempontból nézve az „olcsóbb” kategóriába tartozik. Mindestre nem elképzelhetetlen, hogy a Vacancy, akár korábban a Kontroll, újabb lehetőségek előtt nyit ajtót.