Az igazgató a Népszabadság megkeresésére elmondta: a kezdeti nehézségek ellenére az üzleti tervet 2002-ben túlteljesítették. Hozzátette: ez azért különösen jó eredmény, mert a minisztériumi támogatás igen jelentős hányadát felemészti az értékes műemlék épület karbantartása, üzemeltetése, folyamatos és szükségszerű műszaki fejlesztése.

Az Uránia Nemzeti Filmszínház tavalyi nyitása óta folyamatos szakmai viták tárgya volt az intézmény funkciója, az ország és a főváros kulturális életében betöltött szerepköre. Cselényi László az Uránia legfontosabb feladatának azt tartja, hogy a magyar filmeket ők mutassák be, és azután műsoron is tarthassák azokat. Ez sajnos nem mindig sikerül, mert a forgalmazók sokszor csak többhetes késéssel adnak kópiát a filmszínháznak – bár ez a tendencia a magyar filmek esetében megszűnni látszik. Külföldi művészfilmek esetében azonban még mindig folyamatos hátrányban van az Uránia, noha a kihasználtsági és a jegyeladási adataik gyakran jobbak, mint a konkurens vetítőké. Ezen mindenképpen változtatni szeretnének.

A filmszínház vezetése továbbá méltánytalannak tartja azt is, hogy nem az Uránia dísztermében tartották meg az idei filmszemle szakmai díszbemutatóit. Ahogy fogalmaz, lehet, hogy a Millenáris Teátrumban kialakított vetítő nagyobb volt, de annak minősége nem alkalmas egy fesztivál lebonyolítására.

Az igazgató hangsúlyozza: szerinte igazságtalan az is, hogy az Uránia nem lehet rendes tagja a fővárosi arthálózatnak. Úgy véli ugyanis, az Uránia többszörösen megfelel a funkciónak, műsoruk mintegy nyolcvanöt százaléka európai vagy magyar artbesorolású film. Magáról az épületről nem is beszélve, amely egyik legszebb darabja a magyar mozitörténetnek. A huszonkettes csapdája szituációt – vagyis, hogy a forgalmazók csak akkor kapnak állami támogatást az artfilmjeik után, ha azokból legalább hetven előadást tartanak az art-mozik – úgy sikerült kikerülni, hogy az Uránia elérte: a Magyar Mozgókép Közalapítvány körlevélben értesítse a forgalmazókat: artvetítésnek minősül az Urániában megtartott előadás is. Cselényi szerint a forgalmazók azóta pozitívabban állnak a nemzeti filmszínházhoz, de a viszonyrendszernek még sokat kellene javulnia.