Bowie és Jagger után Garfunkel a Ludwig Múzeum filmklubjában
Folytatódik a Ludwig Passion vetítéssorozata
A Rossz időzítés című filmmel folytatódik a Szenvedély. Rajongás és művészet című kiállításhoz kapcsolódó vetítéssorozat a Ludwig Múzeumban. Az esemény az Elszállt állócsillagok – sztárok kultuszfilmekben című vetítéssorozat harmadik állomása, amely Nicholas Roeg brit direktor filmjeit foglalja magában, főszerepben olyan zenészlegendákkal, mint a David Bowie, Mick Jagger és péntek este Art Garfunkel.
A hidegháborús Bécs a távozó szovjet katonáival, kémeivel és nyomozóival, különös szabályaival, hanyatló pompájával, bizonytalan kiszámíthatatlanságával adja a hátterét annak a szerelmi drámának, amelyben Dr. Alex Linden pszichoanalitikus (Art Garfunkel, a Simon & Garfunkel együttesből) egyre erősebb érzelmileg és szexuálisan addiktív kapcsolatba kerül a megfoghatatlan, erotikusan túlfűtött, kihívóan csinos és impulzív nővel, Milena Flahertyvel (Theresa Russell). Amint azonban a Dr. Linden nárcisztikus és a nő borderline személyisége közötti mindent elemésztő szenvedély életveszélyessé válik, az üggyel megbízott Netusil felügyelőnek (Harvey Keitel) kell összeraknia a piszkos részleteket. A Rossz időzítés felkavaró alkotás a szexuális megszállottság sötét világáról.
2016. május 6. 18 óra
Rossz időzítés
(Bad Timing, r.: Nicolas Roeg, fsz.: Art Garfunkel, Theresa Russel, Harvey Keitel, angol nyelven, angol felirattal, 122 perc, 1980)
A vetítések előtt bevezetőt mond Sőrés Zsolt esztéta, experimentális zeneszerző, a filmklub kurátora.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.