Hogy Az utolsó léghajlító megtekintése mennyi energiát emészt, illetve milyen más energiákat szabadít fel, nem tudom, ám a film jól példázza a "kritikát írni egyenlő alanyi költészet", és a "masszív marketinggel rengeteg minden eladható" szentenciákat. Shyamalan tévedése Amerikában langyosan indult, 40 millióval kezdett, a július 1-jén bemutatott film jelenleg 166,7 millió bevételnél tart világszerte, ami a szigorú önköltséget (150 millió) már fedezi, de a marketinggel terhelt büdzsétől (220-250 millió) még messze van. Ha vissza is hozza a pénzét, nem lesz hatalmas siker, annyi szent. Nekünk sem tetszett, de ezzel most nem voltunk egyedül: a Rotten Tomatoes-on 8%-os a jó kritikák aránya, az imdb-n 4,3 ponton áll a film, a box office mojo saját felmérése alapján a válaszadók 48,5% nem is tervezné megnézni, ha valami csoda folytán a filmből folytatás készülne, 59,5%-uk pedig magát a filmet sem akarja moziban látni - az oldal elemzése szerint a túl szürreális világ (és az arra támaszkodó marketing) nem szokott a siker záloga lenni a fantazyknél.

Mindegy, itthon 47 ezren hittek a világoskék fénnyel világító szemű, fején útjelző táblát viselő kisfiúnak, ezzel az Eredet lecsúszott a második helyre, az infantilis felnőtt férfiakat megcélzó Nagyfiúk is rátalált a célközönségére, egyedül tán a Csingiling-epizód maradt el a várakozásoktól 7909 nézőjével.

(Forrás: odeon.hu, box office mojo, a forgalmazók heti eredményei)