A mezőnyből országos szinten a Bibliothéque Pascal szerepelt a legrosszabbul, mely film toronymagas esélyesként érkezett a filmszemlére, megnyerte, majd Berlinben is nagy sikereket aratott. A film össznézőszáma 6052, amibe beleértődik a Szemle-nézettség is, a premierhétvége száma pedig a 3330, ami több, mint az Egek ura vagy a nyolc kópiával bemutató előtti vetítésen szondázott Így neveld a sárkányodat nézőszáma, ám a bevételben elmarad tőlük. Hajdu Szabolcs filmje tipikus fesztiválfilm, amely, bár nyilván nézőknek van szánva, megfutja majd a fesztiválköreit, remélhetőleg sikeresen, az országos terjesztésben pedig majd csak akkor tűnik fel újra, ha elnyer egy rangos díjat (bár jól láttuk, hogy az Oscar-nyertes A bombák földjén egy hétre tudott visszakapaszkodni, lett egy 130%-os (bevétel)megugrása, majd eltűnt ismét). A Magyar Filmszemle (tehát a magyar filmet reprezentáló esmény) díja ennyit ér a mindennapokban.

hajduorsoval_500
(fotó: Valuska Gábor)

Nagyjából dupla annyi nézőt vonzott a kissé vicces Légió, Hollywood legújabb mániájával, a világvégével, majd az 5. helyen indított a rendező helyett leforgatóval büszkélkedhető Igazából apa. Harminc kópiára tán nem tűnik soknak az a 7173 néző, de a magyar filmek iránti mélységes gyanakvás korában ez nem rossz eredmény. amit az is jól példáz, hogy a húsz kópiával forgalmazott A sötétség határán a visszatérő Mel Gibsonnal jó 1300-zal több embert érdekelt, és két millióval többet hozott a konyhára. Ezzel ő lett a legsikeresebb a heti próbálkozók között, a triumvirátus megmaradt, csak a Viharsziget visszaesett, helyet cserélt az Avatarral, míg Alice Csodaországban tovább dübörög. A heti össznézőszám a számos premierfilm dacára alacsonyabb, 79 ezer nézőnél kevesebb, s a 109 milliós bevétel is 46%-kal kisebb, mint az előző heti - kevés forgalmazó dőlhetett hátra elégedetten az eredmények láttán (tán csak a Palace Pictures nyugtázhatta, hogy megint jó lóra tett).

igazabolapa_scherer_500
Scherer Péter az Igazából apa forgatásán
(fotó: Valuska Gábor)

Amerikában ezalatt szintén az Alice viszi a prímet, 45%-os visszaeséssel 35 milliót hozott a konyhára (és lett első), s már 565,8 milliós összbevételnél tart világszerte, s ezzel Tim Burton külföldön legsikeresebb filmje lett, lehagyván a méltán nézett Charlie és a csokoládégyárat. Nem tudott Alice-szal mit kezdeni sem a Forrest Whittaker-Jude Law párossal támadó disztópikus Repo Men (amely megbukott), sem a  Jennifer Aniston-Gerald Butler ékpárral rohamozó romkom The Bounty Hunter (amely mérsékelten lett sikeres, Butlernek az Csúf igazsága anno jobban indult), sem a 15 millióból készült élőszereplős, nem-fantasy gyerekkönyvadaptáció The Diary of a Wimpy Kid (amely 21,8 milliós bevételével szép siker, műfajában abszolút vezető lett).

boxo100322_630

(forrás: box office mojo, a forgalmazók országos adatai)