A filmesek elsősorban Nagy-Britanniából, Oroszországból és az Egyesült Államokból érkeznek nagy számban Argentínába, de a város európai-hangulatú sugárútjait a spanyol és olasz produkciók is kedvelik, nem is beszélve a reklámfilmekről, olyan megrendelők számára, mint a Budweiser, a Coca-Cola, a L'Oreal és a Proctor & Gamble.

Buenos Aires éppen csak szárnyait próbálgató Film Bizottságának igazgatója Mariano Fernandez Bussy szerint a 13 milliós főváros vonzereje nagyon változatos építészetében rejlik. Könnyedén átváltozhat Rómává, Madriddá, Párizzsá vagy New Yorkká, de a világ bármely más városává is.

Ez lehet az oka annak, hogy a Buenos Aires körüli forgatások száma 2002 januárja óta a duplájára nőtt. De még ennél is fontosabb, hogy a tavalyi év előtt az argentín peso a dollárhoz volt kötve, ezért az elmúlt tíz évben a dél-amerikai országban a  filmkészítés éppen olyan drága mulatság volt, mint Európában vagy Amerikában. 2001 decemberében azonban, a megroggyanó gazdaság hatására kialakuló országos méretű tüntetések és káosz véget vetettek a dollár uralmának, és ahogy a rend helyreállt, megjelentek az első külföldi produkciók is.
 
Jelenleg az argentín fővárosban készülő napi két reklámfilm fele külföldi produkció, melyek 20%-kal olcsóbbak, mint az európai és amerikai stábok által leginkább kedvelt külföldi helyszíneken - Kanadában, Dél-Afrikában, vagy Új-Zélandon - készülők.

Az argentín éghajlat is hozzájárul a sikerhez, illetve az ország földrajzi adottságai: sivatag, dzsungel és gleccser egy országon belül.