A hatodik alkalmához ért a Cinema Niche, a magyarhangya és a Corvin mozi hiánypótló vetítéssorozata, a CineKorda, melyben különleges filmritkaságok egyetlen alkalommal visszatérnek a nagyvászonra, vagy egyenesen először láthatóak ott itthon. A Goodbye, Dragon Inn a sorozat második filmje Távol-Keletről, az első a hongkongi Szerelemre hangolva volt. Érdekesség, hogy ez már a harmadik alkotás, amely szerepel a Sight & Sound nagy hatású toplistáján, amelyben a világ 250 legjobb filmjét rangsorolták. A már említett Wong Kar-Wai-filmen kívül a Beau Travail is helyt kapott rajta.

Tajpej városában egy régi, impozáns filmszínház hamarosan örökre bezárja kapuit – ez a mozi Tsai Ming-Liang filmjének az egyik főszereplője. A pár fős közönség, a megmaradt néhány alkalmazott, de talán még egy-két szellem is King Hu wuxia-klasszikusát, a Dragon Innt nézik – mindannyiukat a film által felidézett emlékek és vágyak kísértik. Tsai megható szerelmes levele a mozihoz, tisztelgése a modern kor átalakulóban lévő intézményéhez, ma már széles körben klasszikusnak számít. Az új restaurációban bemutatott Goodbye, Dragon Inn a mából nézve még elbűvölőbb, mint valaha.

Tsai filmjei szerint a mozi révén az idő egy pillanatra felfüggeszthető, vagy újra és újra tanulmányozható az elmúlásban. A moziban - mondja ő - 1967 néhány órára összekapcsolhatja kezét 2003-mal. És ha a vásznon keresztül visszanyerhetőek az elmúlt évtizedek, ki merné kijelenteni, hogy a mozi felett végleg eljárt az idő?

A Rebels of the Neon God (1992) című debütáló filmje óta eltelt három évtizedben Tsai Ming-Liang egyedülálló életművet hozott létre. Pályája elején a magány, az elidegenedés és a vágy témáira összpontosított, később az idő múlásának, az emlékezet és a spiritualitás
tapasztalatánák feltárásával foglalkozott.

Gyakran társítják munkásságát a tajvani új hullámhoz, amely az 80-as évek szerzői generációjának felemelkedését jelentette Hou Hsiao-sien és Edward Yang oldalán, akiknek munkái a tajvani történelmet és identitást vizsgálják. Tsai köztük is egyedülálló útra lépett, amelynek középpontjában egy szubjektívabb, egzisztencialista világkép áll. A nemzetközi elismertséget második játékfilmje, a Vive L'Amour (1994) hozta meg számára, amely elnyerte a Velencei Filmfesztivál Arany Oroszlánját.

A március 8-i vetítésre gyorsan fogynak a jegyek, A Corvin mozi honlapján biztosíthatod be a részvételed.