A Cseh Filmbizottság a Cseh Filmkamara égisze alatt jött létre, ezáltal csatlakozott a többi alárendelt szervhez, a Cseh Filmközponthoz (melynek feladata a cseh film külföldi szerepeltetése) a Media Desk és az APA-hoz, a cseh audiovizuális producerek szövetségéhez.
"Az állami támogatás annyi, mint öt évvel ezelőtt” mondta Pavel Strnad az APA elnöke. "Az ígért növelés nem történt meg. Közben a szellemi tulajdont érintő adótörvény módosítás értelmében a produkcióba befektetett pénzt csak hát év után lehet leírni az adóalapból, szemben az eddigi egy-két éves gyakorlattal. Minél gyorsabban le lehet írni valamit az adóból, annál nagyobb az ösztönzés. Ez most épp az ellentétes hatást éri el, elijeszt minden potenciális befektetőt.”
A producerek szerint kínos, hogy egy olyan országban, ahol az évente elkészülő 15-20 film jelentős része nemzetközi elismerést ér el, illetve hazai siker lesz, az utolsó helyen áll Európában az állami finanszírozás tekintetében. Mások a filmrendezők ügyében szólaltak fel. Michal Bregant, a világ egyik leghíresebb filmes iskolája, a FAMU igazgatója azt nehezményezi, hogy kénytelenek olyan fiatal filmrendezőket képezni, akiknek semmi jövője nincsen. Bregant azt tervezi, hogy az EU döntéshozóihoz fordul segítségért.
Egy dologban mindenki egyet ért: a 2005-ös év nagyon nehéz lesz. „Lehet, hogy csak öt hat cseh film készül majd” adott hangot aggodalmának Pavel Melounek a Whisconti képviseletében.
Bregant még hozzátette: "Bizonyos cseh politikusok szerint úgyis csak néhány jó film készül évente, minek megcsinálni a többit is. De ki mondja meg, hogy melyek a jó filmek?”
"Egy-két éves szabadságra megyek” nyilatkozta Daniel Zavorka a Pro-Art producere.
"Én nem hagyom abba a filmgyártást” mondta Strnad, majd gyorsan hozzátette "de lehet, hogy a filmjeim nem cseh filmek lesznek. Azt tervezem, hogy átköltöztetem a cégem Szlovákiába. Ott 19%-os az adó, szemben a csehországi 32%-kal.”
A viharos reagálás valószínűleg mégis felrázhatta a törvényhozókat. Hosszú évek könyörgése után, úgy tűnik a parlament végre hajlandó lesz előterjeszteni egy törvényt a tv-reklámok megadóztatásáról, és az így befolyó összeget filmgyártásra költenék. De ennek legkorábban márciusra lehet valami hatása, ami már túl késő lesz ahhoz, hogy megakadályozza a filmipar erőteljes hanyatlását. Alex Danielis az egyik cseh forgalmazó cég feje így összegezte a helyzetet: „Félek a 2005-ös évtől.”