Szavazni lehet például a Kálmán-nap előzetesére is
Mind a trailerek, mind a plakátok zsűrizésénél minden évben a legfontosabb hívószó a kreativitás. A trailerzsűri tagjai lefedik a filmes, a marketing és kreatív szakma több területét:
- Baranyai Szabolcs, aki az HBO és az NFI marketingigazgatójaként tevékenykedett
- Fekete Xénia videóklip és reklámfilm rendező
- Makk Lili vágó, akit a HSE (Magyar Filmvágók Egyesülete) delegált a zsűribe
- Mihola Péter a Warner Bros. Discovery német, svájci és osztrák piacának kreativigazgatója
- Rév Zoltán az AMC senior promo producere
A plakátzsűribe három olyan tagot kértek fel a szervezők, akik teljesen más szempontokat képviselnek majd a zsűrizésnél.:
- Badits Marcell Plakátfiú, gyűjtó, a Falra Fel! plakátaukciók szervezője
- Buda Andrea, PR- és marketingigazgató Cinema City
- Pusztai Diána illusztrátor, Art Director
Az Arany Blende decemberi programjában több filmszakmai programmal is készülnek. A legnagyobb az FFP-vel közösen szervezett filmmarketinges mesterkurzus, aminek előadója Zelda Gould Loftus, a londoni Intermission Film ügyvezetője, aki olyan trailer-esettanulmányokat hoz, mint A korona forgatott teasere, a 2073 című dokumentumfilm nagyszabású előzetese, A konyha (La Cocina) című film és a Mind idegenek vagyunk (All of Us Strangers) című sorozatok előzetesei. Az előadásban olyan témákat fog érinteni példálul mint a zene, a kutatás, a kidolgozottság fontossága.
Lesz kisebb kerekasztalbeszélgetés a román Spy/Master című sorozat díjnyertes előzeteseiről, lesznek trailerpremierek és egy rövid szegmens az 1960-as 70-es évek fordulópontjáról, amikor egészen kreatív magyar filmelőzetesek születtek. Idén több trailerpremierrel is készülnek, például itt lesz először látható Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című filmjének az előzetese, de bemutatják az RTL-es Bróker Marcsi első trailerét is az alkotók.
Az Arany Blende évről évre kiemeli azokat a trailereket és plakátokat, amelyek különös figyelmet igényelnek. Idén is versenyben vannak egymás mellett a hatalmas költségvetésű és a no-budget-filmek trailerei és plakátjai is. Tavaly a Larry előzetesei nyerték a fődíjat, de díjazták a Magasságok és mélységek különleges teaserét is, a plakátdíjakat a Szelíd, a Larry és a Nyugati nyaralás nyerték. Az Arany Blende idén a SocialAge reklámügynökséggel közösen szervezi a díjátadót, akikkel évek óta közösen dolgoznak a rendezvény kommunikációján.