Rövid lefolyású, súlyos betegség után hunyt el Rajk László szeptember 11-én, adta hírül az ÉpítészFórum.hu. Ifjabb Rajk László 1949. január 26-án született, édesapját, korábbi belügyminisztert koncepciós per alapján még ebben az évben kivégezték. Édesanyját bebörtönözték, László öt évet töltött egy gyermekotthonban, álnéven, mielőtt újra egyesülhetett a család.

1967-ben vették fel a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karára, itt végzett 1972-ben. Később a montréali McGill Egyetemen tanult, ahol 1978-ban mesterfokozatot szerzett. 1978 és 1981 között a BME Mesteriskolájának hallgatója volt. 2005-ben "Doctor of Liberal Arts – DLA" tudományos fokozatot szerez a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Karán.

2002-től a Brit Építészek Királyi Intézete rendes tagja. 1972-től 1975-ig a Lakóterv, 1975-től 1986-ig az Iparterv építésze volt. 1989-ben kezdett látványtervezőként dolgozni a Mafilmnél, 1992-től filmépítészetet tanított a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, 2004-től pedig a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumának lett tagja.

A kezdetektől tagja volt a demokratikus ellenzéknek. 1980-tól hivatalosan nem kaphatott munkát; 1981-ben megalapította az AB Független Kiadót, lakásán megnyitotta a „Rajk-butik”-ot, amely szamizdatok terjesztésével foglalkozott. 1988-ban a Szabad Demokraták Szövetsége (SZDSZ) egyik alapítója volt, 1990 és 1996 között országgyűlési képviselő. 1989-es munkája, a Bachman Gáborral tervezett hősök téri építészeti installáció Nagy Imre és társainak újratemetésére a rendszerváltás egyik szimbólumává vált.  

A hetvenes évektől foglalkozott színházi tervezéssel, Halász Péter lakásszínházának díszlettervezőjeként, majd kisebb színházakban. Filmes látvány- és díszlettervezőként több tucat film kötődik nevéhez a hetvenes évek végétől kezdve napjainkig, úgy mint a Megáll az idő (r.: Gothár Péter, 1981) a Miss Arizona (r.: Sándor Pál, 1987) a Piroska és a farkas (r.: Mészáros Márta, 1987), a Délibáb (r.: Hajdu Szabolcs, 2014), az 1945 (r.: Török Ferenc, 2017), valamint a 2019-ben bemutatásra kerülő Akik maradtak (r.: Tóth Barnabás). 

Tarr Bélával a Londoni férfi (2007) és A torinói ló című filmeken dolgozott, és ő volt Nemes Jeles László Oscar-díjas Saul fia című filmjének, majd a Napszállta (2018) látványtervezője is. 2009-ben az év látványtervezőjévé választották, 2016-ban az Art Directors’ Guild (Amerikai Látványtervezők Céhe) szakmai díját kapta Ridley Scott Mentőexpedíció című, részben Budapesten forgatott filmjéért. 

Épitészként legfontosabb műveként a Lehel téri vásárcsarnokot (2002) tartják számon, de hozzá fűződik a Corvin Mozi multiplexszé alakítása (1996), a bécsi Collegium Hungaricum rekonstrukciója (1998), a Moulin Rouge átalakítása (1999), az Aquincumi Múzeum igazgatósági és restaurátor-épülete is. 

Filmhu podcast: Rajk László

Építész, látványtervező, egyetemi tanár a Színházi- és Filmművészeti Egyetemen. Szédítő belegondolni, hogy idén négy filmje is rangos díjat kapott. Velencében jutalmazták a Napszálltá-t és a The Announcement-et, Montreálban a Curtiz-t, az Ostrom pedig a Diák-Oscart érdemelte ki. Marcona tengerészek nevetgéltek rajta, amikor Tarr Béla A londoni férfi-jéhez vasúti pályát és őrtornyot épített egy korzikai kikötőbe, segített Ridley Scottnak berendezni a NASA vezérlőtermét, a Napszálltá-val pedig alighanem hosszú évekre beleégette az agyunkba, hogyan is képzeljük el az 1. világháború előtti Budapestet.