"Amikor elindultunk, az első feladat a magyarországi tematikus televíziózásba való betagozódás volt. Mára nagyjából 1 millió 300 ezer háztartásban vagyunk ott, ami a kábelszolgáltatók napról-napra változó rendszerében, a biztos előfizetői maximumot jelenti. Ha egy csatorna ennél lényegesen nagyobb számot produkál, annak számolnia kell azzal, hogy sokan nem fizetnek a szolgáltatásért."

Krasznai János elégedett az első ezer nap mérlegével, úgy érzi a Filmmúzeum túl van a nehezén, megerősödött. Ezt próbálja kifejezni az új szlogen is: Divatba jöttünk.

"Amióta elindultunk mindig azt vártuk, hogy valaki vállon vereget minket, ez a mai napig nem történt meg. A péntek esti jubileumi buli részben arról szól, hogy mivel másra hiába várunk, majd mi vállon veregetjük saját magunkat. Kicsit hamarabbra számítottunk ugyan, de mostanra teljes erővel beköszöntött a retro-hullám Magyarországon. Ez nem csak a televízióra vonatkozik, hanem az élet számos területére, úgy is mondhatnám, hogy divatjelenség lett. Ami nagyon jót tesz a Filmmúzeumnak is természetesen."

Hogy egy tv-csatornának mi tesz jót, azt általában a nézettségi adatokra hivatkozva szokták megítélni. A Filmmúzeum azonban nem méreti a nézettségét, a vezetőség a visszajelzések egy másik módját részesíti előnyben.

"Nem méretjük a csatornát, nem hiszünk benne. Az egész nézettségi statisztika kizárólag a két nagy kereskedelmi televízió pozíciójának megerősítését szolgálja semmi mást. Erre mi nem vagyunk hajlandók pénzt kiadni. Vannak ennél sokkal valódibb visszajelzések, melyek többet mondanak, mint azok az irreális számok, hogy melyik valóság-show-t hány millióan nézték. Leveleket és e-maileket kapunk a nézőktől zsákszámra, ezekből pontosan le lehet szűrni, hogy mi az ami tetszést aratott és mi az ami nem."

Bár a Filmmúzeum vezető gárdája relatíve fiatalokból áll, mostanra szembesültek azzal a ténnyel, hogy szép lassan felnőtt egy még fiatalabb generáció, akik nem a retro divat miatt érdeklődnek a régi műsorok iránt, hanem azért, mert még sohasem látták a régi nagy sikereket.

"Az új generáció szabályosan kikövetelte tőlünk többek között az Orion űrhajó-sorozat műsorra tűzését, vagy a Gojko Mitic-filmeket. Fábri Sanyi bácsi valahol a „damilozott hasú Gojko Mitic” fordulattal élt, és ez felkeltette a kíváncsiságukat. Mi meg bemutatjuk a filmeket."

Gojko Mitic kelet-német westernjei mellett a Filmmúzeum programjának jelentős részét teszik ki külföldi filmek. Jelenleg 70%-ban magyar filmeket vetítenek és ez az arány a jövőben sem fog változni.

"A nézők nagyon szeretik ezeket a filmeket, az archívumok pedig lényegében kifogyhatatlanok. Közben komoly értékmentő tevékenységet is folytatunk, magáncégek belső archívumaiban keresünk érdekes anyagokat. Három hét múlva például divat hétvégét tartunk, ahol a Magyar Divatintézet saját szervezésű divatbemutatóiból mutatunk be eddig még sehol nem látott képeket. Közben a nagyjátékfilmek esetében már szűkül az a kör, ahonnan válogathatunk. Eleinte a „szeretem - nem-szeretem” volt az uralkodó szempont, az első időszakban a filmkínálat szépen tükrözte a programigazgató ízlését. Mostanra ezt felváltotta a közönségigény, illetve az a tény, hogy egyre csökken azon filmek száma, melyeket még nem vetítettünk, nincsenek máshol lekötve, és át vannak írva videóra. Azért még mindig van pár száz alkotás, és minden filmet egy év alatt tízszer adunk le. Meg hát ezek a filmek amúgy is megunhatatlanok."