AVATAR /KLÓN / ANDROID
Az Avatar: A víz útja megőrizte az eredeti ökológiai mondanivalóját, ami különösen aktuális a klímaváltozás korában. A 3D látványos és színpompás hiperralizmusa azonban pont ezt a természetélményt hamisítja meg. Cameron imádott édenkertjét kamerájával és megalomán technikai apparátusával jószándéka ellenére is gyarmatosítja.
Beregi Tamás: Éden, karnyújtásnyira (Avatar elveszett paradicsoma)
Csomán Sándor: Kiszervezett kötődés (Android/Gyerek)
Buzsik Krisztina: Közös többszörös (A klónozás és a kortárs sci-fi)
KÉPREGÉNY-VILÁGOK
Nemes Z. Márió: Poszthumán nemzetpolitika (Jonathan Hickman – Pepe Larraz: X-Men: Xavier világa / X hatványai)
Földváry Kinga: Kulturális kaleidoszkóp (Sandman-sorozat)
FÉRFIDRÁMÁK
Aronofsky test-trilógiájának főhősei (Pankrátor, Fekete Hattyú, A bálna) nem csupán mániákusok, de van egy személyes víziójuk, amely örvénybe taszítja őket, egy saját önmegvalósított verziójukról szóló álomképük: mindegyik egyfajta művész a maga módján – vászna pedig a tulajdon teste.
Varró Attila: Hústól a hájig (Test és melodráma 2.: Darren Aronofsky: A bálna)
Baski Sándor: A döntés, hogy maradjunk (Martin McDonagh: A sziget szellemei)
Roboz Gábor: Az együttérzés helye (Ausztrál férfidrámák)
ÚJ RAJ
Rudas Dóra: Magamon innen és túl (Rebecca Zlotowski)
KELET-EURÓPAI HÉTKÖZNAPOK
A lengyel film mindig is erősebben és kendőzetlenebbül kötődött a közéleti kérdésekhez, a film a morális ellenállás, a társadalmi diskurzus része volt. Az Andrzej Wajda által kialakított ethosz szerint a film a lengyel nép élő lelkiismerete, a hiányzó első nyilvánosság pótléka. A „morális nyugtalanság mozija” ma is tovább él.
Gerencsér Péter: Morális nyugtalanság 2.0 (Lengyel társadalomkritikai filmek)
Gyöngyösi Lilla: Sorsközösségben (Grosan Cristina: Hétköznapi kudarcok)
Margitházi Beja: Teljes kiőrlés (Cristian Mungiu: R.M.N.)
MAGYAR MŰHELY
Molnár Judit Anna: „Közösen elmesélni valamit” (Beszélgetés Halász Judittal)
Hirsch Tibor: A mű vére (Varga Zoltán: Macska-egér játékok – Ternovszky Béla animációs filmjei)
FILM/ZENE
Pernecker Dávid: A szív helyéből szól (Mica Levi)
ARCHÍVUMOK TITKAI
Barkóczi Janka: Szilánkok és kódok (Digitalizáció a filmarchívumokban)
FESZTIVÁL
Vincze Teréz: Filmek nőktől nőkről (Sepsiszentgyörgy)
Pintér Judit Nóra: Kamera által homályosan (Jihlava)
Horváth Laura: Megosztott jelenlét (A VR és a dokumentumfilm)
KRITIKA
Huber Zoltán: Ének a savas esőben (Damien Chazelle: Babylon)
Roboz Gábor: Kicsúszott talaj (Todd Field: Tár)
Déri Zsolt: Aranylemezek a babaházban (John Hillcoat: George & Tammy)