2004. 09. 27. Engert Péter
Idén novemberben harmadik alkalommal rendezik meg a Los Angeles-i Screenwriting Expót. A három éve az írók körében nagy port kavart forgatókönyvírói továbbképzés leginkább jóhangulatú egyetemi napoknak tűnik a kívülálló számára. A Floridában élő és dolgozó Engert Péter személyes benyomásait osztja most meg a filmhu olvasóival.
A legnépszerűbb előadások azok, melyek olyan technikai ismereteket taglalnak, melyeket a legismertebb és legnagyobb írók már saját népszerű filmjeiken keresztül elemeznek. A forgatókönyvírás minden porcikájára kiterjedve új ismereteket szerezhetünk akár a történet menetét, karaktereit, vagy éppen ezek a leírásának a módszereit illetően. Az előadók írók, egyetemi tanárok, vagy éppen a forgatókönyvírás rejtelmeivel foglalkozó kutatók egy tucat könyvvel maguk mögött.
Az Expo vasárnap délután záró ceremóniával végződik, ahol minden nyeremény gazdájára talál és természetesen utoljára találkozhatunk a forgatókönyvírás nagyjaival.
A tanulság, amit a szakmai ismeretek mellett szereztem, az az volt, hogy jó forgatókönyv megírására nincs kötött szabály és arra sem, hogy miként lehet valaki befutott forgatókönyvíró, erre egy ötletem van, ha az író elszánt, "AKÁRHOGYAN, CSAK VALAHOGYAN", ugyanis nincs egy és ugyanolyan karrier, mint ahogyan nincs két ugyanolyan elme, mely a csodálatos gondolataink papírformára vetett összességében teljesedik ki.