A könyvet valószínűleg egy közvetítő próbálta elsütni, nem a valódi tulajdonos.
"Derült égből villámcsapásként ért a dolog.” mondta el az ifjabb Ray a BBC News Online-nak, majd hozzátette “Egészen biztos vagyok benne, hogy a házunkból lopták el valamikor.”

Satyajit Ray filmrendező 1992 áprilisában halt meg, azután, hogy megkapta az Oscar-díjat életművéért. 28 nagyjátékfilmjének mindegyikéhez ő írt forgatókönyvet. Egy tipikus nagyjátékfilmhez a forgatókönyv két-három rendelésre készített jegyzetfüzetet töltött meg. A füzetek lapjait jegyzetek, illusztrációk és részletes storyboardok borították. Amint a film elkészült, a jegyzetfüzetek biztos helyre kerültek a rendező calcuttai otthonában.

Amellett, hogy szintén filmeket készít, Sandip Ray alapította a Satyajit Ray Society-t Calcuttában, mely apja munkásságát igyekszik megőrizni és népszerűsíteni. Elmondása szerint valaki telefonált neki, hogy bizonyos tárgyakra lelt, melyek Satyajit Ray-hez kapcsolódhatnak és meg szeretne bizonyosodni eredetiségükről. 

"Amikor beállított a két jegyzetfüzettel, kiderült, hogy a Teen Kanya nagy részét tartalmazzák és hogy eredeti darabok" mondta el Ray. „Bárki is a birtokosa a füzeteknél, az biztos, hogy nagy gonddal vigyázott rájuk”. A tulajdonos 150000 rúpiát kért a füzetek darabjáért.

„Visszautasítottuk az ajánlatot és a közvetítő eltűnt a könyvvel együtt.” Sandip
Ray biztos benne, hogy a forgatókönyvet „olyan valaki lopta el aki igen közel” állt apjához és a családhoz. „Lehetetlen találgatásokba bocsátkozni, de egy biztos: apám soha nem adta ki a kezéből a forgatókönyveit és a storyboardjait”.

A Ray forgatókönyveit tartalmazó közel 70 jegyzetfüzet rendbeszedése annak a kezdeményezésnek a része, mely során a filmrendező irásait és illusztrációit próbálják megőrizni. A munkát a Ford Foundation és az India Foundation támogatja.

Nem ez az első eset, hogy Ray munkái elvesztek. A 70-es évek elején a Charulata (A magányos feleség) forgatókönyvének nagyrésze tünt el és azóta sem került elő. Néhány évvel ezelőtt Ray utolsó, gyerekeknek írt detektívregénye, a Roberstoner Ruby vázlatai és a My Days with Apu címen napvilágot látott visszaemlékezései a híres Apu trilógiára szintén calcuttai otthonából tüntek el.

Végül mindkét munkát Ray családja rakta össze újra, a rendező kezdeti vázlatai alapján. A gyűjtési és helyreállítási munkálatokkal párhuzamosan megjelent a Ray-hamisítványokat áruló ipar is. Két hónappal ezelőtt valaki arra kérte Sandip Ray-t, hogy igazolja a birtokában lévő rajzok eredetiségét.
“Vacak hamisítványok voltak” közölte Ray. A csaló azt állította, hogy a rajzokat Ray diák korában készítette.