Minden további szószaporítás helyett beszéljen Schindler Endre, a Sziget stratégiai marketing vezetője:

"Idén egy különös formáját választottuk annak, hogy reklámozzuk a Szigetet. Nem lesz többet Kis Tehén, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem lehet szerződésben garantálni azt, hogy az idei filmeket meghaladó minőségű alkotások készüljenek. Így azon kezdtünk el gondolkodni, hogy mit is csináljunk. A fő problémánk az volt, hogy idáig bárkit kértünk meg arra, hogy a Szigetről készítsen filmet, egyszerűen nem fogadta el, hogy a műnek nem Szigetről kell szólnia, hanem valami olyasmit szeretnénk megfilmesítve, amit egyébként a Tehén nagyon jól szimbolizált: a boldogságot, a felszabadultságot, az önfeledtséget, a buli hangulatot.

Így lyukadtunk ki oda, hogy filmfesztivált szervezünk. Arra szeretnénk felhasználni a rendelkezésünkre álló reklámidőt, hogy műalkotásokat mutassunk be, önmagukban is helyt álló műalkotásokat. A lényeg, hogy ne a Szigetről szóljon a dolog, hanem tényleg jópofa mű legyen, amely csak attól válik Sziget-reklámszpottá, hogy a végére oda lesz téve egy öt másodperces packshot, ami elmondja, hogy ez a filmet nem láthattad volna, ha nem lenne Sziget Fesztivál 2003. július 30-tól augusztus 6-ig. Teljes a műfaji kötetlenség, ezért is hívjuk pályázatunkat Freestyle-nak: a diafilmtől a DV-kamerával felvett otthoni bohóckodásokon át a teljesen profi, 35-ös filmre forgatott filmrészleteken át a 16-osig, a Super8-ig, a homok- vagy bábfilmig bármi lehet.

Azt szeretnénk, ha bárki jelentkezne, egyenlő esélyt kap a profi, a félprofi filmművészeti főiskolás, a nagymama, a tehetséges középiskolás, akinek ez élete első filmje stb. Jó lenne, ha a filmekben lenne olyan geg, amely véletlen rögzült, vagy nem véletlenül, de valamiért nagyon jó, amely nagyon érdekes képi világgal rendelkezik, amely önmagában szép alkotás, vagy amely a mondanivalója miatt érdekes. Nem feltétlenül kell nagy vasziszdaszt csinálni: ha valakinek már van egy kész egyórás filmje, és abban található egy maximum ötven másodperces klassz jelenet, akkor csak vágja ki, és küldje el nekünk.

Maximum ötven másodpercesek lehetnek a filmek és öt másodperces a stáblistája. Fontosnak érezzük, hogy legyen stáblista, mert mindenképpen szeretnénk kihangsúlyozni a készítő szerepét, másrészt pedig ez a filmes műfaj alapvető kritériuma. Legyen az az érzése legyen a nézőnek, hogy egy önálló műalkotást látott, hiába megy a televízióban reklámidőben.

Gondolkodtunk azon is, hogyan értessük meg az alkotókkal, nem arról van szó, hogy meg akarjuk spórolni a reklámfilm gyártási költségeit, hanem mi ezt tényleg komolyan gondoljuk, hogy ez egy izgalmas dolog. Úgy tervezzük, hogy amikor a szakmai zsűri kiválasztja a műalkotásokat, akkor a nyertesekkel külön-külön megegyezünk, miként lehet felhasználni az alkotásaikat reklámfilmként. Hangsúlyozzuk, nem reklámfilmeket szeretnénk, hanem műalkotásokat, és mi terepet biztosítunk arra, hogy ezek az alkotások láthatók legyenek. Egy nagy mozi-hálózattal fogunk megállapodni arról, hogy láthatók legyenek a pályázatra beküldött alkotások legjobbjai.

Nincsen konkrétan meghatározva, hányan nevezhetők majd nyertesnek: ötnél többet nem szeretnénk reklámfilmként felhasználni a televíziókban, ám a mozikban akár húszig felmehet a bemutatandók száma. Ez persze függ a mozi-hálózattal történő megállapodásunktól is.

A legtöbb információt a hamarosan induló www.sziget.hu/freestyle -on lehet majd kapni, illetve ha valaki bővebb információra kíváncsi, hívhat engem, Schindler Endrét a 372 0650-es számon a Sziget Irodában. A pályázatot 2003. február 15-ével zárjuk, február második felében dönt a zsűri, márciusban lesz eredményhirdetés, a Sziget kampánya pedig szokás szerint május elején indul és augusztusig tart. A legjobb filmek a weboldalon is megtekinthetők lesznek. Nagyon bízunk abban, hogy hagyományt tudunk teremteni azzal, hogy a pályázatunk sikeres lesz, sokan jelentkeznek, a közönség pedig szereti. Úgy érezzük, hogy ezzel közelebb kerülünk a Sziget közönségéhez, kvázi a Sziget közönsége készítse a Sziget-filmeket.

Pályázat neve: Freestyle filmpályázat
Pályázandó művek hossza: maximum 50 másodperc, plusz 5 másodperc stáblista
Műfaja: kötöttség nélküli
Nyersanyag: kötöttség nélküli
Leadási határidő: 2003. február 15.
Eredményhirdetés: 2003. március.

(fotó - Gőzsy Kati)