![]() |
Így lyukadtunk ki oda, hogy filmfesztivált szervezünk. Arra szeretnénk felhasználni a rendelkezésünkre álló reklámidőt, hogy műalkotásokat mutassunk be, önmagukban is helyt álló műalkotásokat. A lényeg, hogy ne a Szigetről szóljon a dolog, hanem tényleg jópofa mű legyen, amely csak attól válik Sziget-reklámszpottá, hogy a végére oda lesz téve egy öt másodperces packshot, ami elmondja, hogy ez a filmet nem láthattad volna, ha nem lenne Sziget Fesztivál 2003. július 30-tól augusztus 6-ig. Teljes a műfaji kötetlenség, ezért is hívjuk pályázatunkat Freestyle-nak: a diafilmtől a DV-kamerával felvett otthoni bohóckodásokon át a teljesen profi, 35-ös filmre forgatott filmrészleteken át a 16-osig, a Super8-ig, a homok- vagy bábfilmig bármi lehet.
Azt szeretnénk, ha bárki jelentkezne, egyenlő esélyt kap a profi, a félprofi filmművészeti főiskolás, a nagymama, a tehetséges középiskolás, akinek ez élete első filmje stb. Jó lenne, ha a filmekben lenne olyan geg, amely véletlen rögzült, vagy nem véletlenül, de valamiért nagyon jó, amely nagyon érdekes képi világgal rendelkezik, amely önmagában szép alkotás, vagy amely a mondanivalója miatt érdekes. Nem feltétlenül kell nagy vasziszdaszt csinálni: ha valakinek már van egy kész egyórás filmje, és abban található egy maximum ötven másodperces klassz jelenet, akkor csak vágja ki, és küldje el nekünk.
![]() |
Gondolkodtunk azon is, hogyan értessük meg az alkotókkal, nem arról van szó, hogy meg akarjuk spórolni a reklámfilm gyártási költségeit, hanem mi ezt tényleg komolyan gondoljuk, hogy ez egy izgalmas dolog. Úgy tervezzük, hogy amikor a szakmai zsűri kiválasztja a műalkotásokat, akkor a nyertesekkel külön-külön megegyezünk, miként lehet felhasználni az alkotásaikat reklámfilmként. Hangsúlyozzuk, nem reklámfilmeket szeretnénk, hanem műalkotásokat, és mi terepet biztosítunk arra, hogy ezek az alkotások láthatók legyenek. Egy nagy mozi-hálózattal fogunk megállapodni arról, hogy láthatók legyenek a pályázatra beküldött alkotások legjobbjai.
Nincsen konkrétan meghatározva, hányan nevezhetők majd nyertesnek: ötnél többet nem szeretnénk reklámfilmként felhasználni a televíziókban, ám a mozikban akár húszig felmehet a bemutatandók száma. Ez persze függ a mozi-hálózattal történő megállapodásunktól is.
![]() |
Pályázat neve: Freestyle filmpályázat
Pályázandó művek hossza: maximum 50 másodperc, plusz 5 másodperc stáblista
Műfaja: kötöttség nélküli
Nyersanyag: kötöttség nélküli
Leadási határidő: 2003. február 15.
Eredményhirdetés: 2003. március.
(fotó - Gőzsy Kati)