Eszter, aki a U.S.C. író szakán tanult forgatókönyvírást és dramaturgiát, még Sipos Kornél mellett volt a nemzetközi kapcsolatok felelőse a Mafilmben. A Frida forgatására Sorel Péter hívta meg segédjének, akivel A Napfény íze felvételei közben barátkoztak össze. A magyar származású Sorel már csaknem 30 éve tartozik a legnagyobb standfotósok közé Hollywoodban. Annak idején még Zsigmond Vilmos és Kovács László társaságában hagyta el Magyarországot.
 
A Fridát két hónapig forgatták Mexikóvárosban és környékén - ebből Eszter 4 hetet tartózkodott a helyszínen. Noha a Frida a Miramax berkeiben készülő ízig-vérig hollywoodi produkció volt, a forgatás meglepően családiasan zajlott. Javarészt ez annak volt köszönhető, hogy csak a legalapvetőbb posztokon álltak amerikaiak, a stáb nagy részét tehetséges mexikói szakmabeliek alkották, akik fiatal koruk ellenére profin teljesítették feladatukat. Legtöbbjük már régóta a producer-főszereplő Salma Hayek barátai voltak - köztük például a díszlettervező Felipe Fernández del Paso, akit már a Desperado óta cipel filmjeibe Hayek.
 
A stábot nem kizárólag szakmai feladatokra használták, akit csak lehetett bevontak a forgatásokba is statisztaként. Így került be Eszter is a film egyik jelenetébe, hisz európai arcokból hiány volt Mexikóban, és az is a rendező tudomására jutott, hogy Eszter színészi tapasztalatokkal is rendelkezik. Végül Eszternek egy '30-as évekbeli úrihölgyet kellett alakítania kiemelt statisztaként a francia galériamegnyitó estélyének montázs-jelenetében.
 
A forgatás bulihangulatát két momentum tette próbára. Egyrészt a Miramax kirendelt ügynökei terrorizálták a stábot - végig jelen voltak a felvételeken, és semmi mást nem csináltak csak jegyzeteltek és jelentéseket írtak róla. Nem csoda, hogy a filmben producerként is résztvevő Hayek és a rendezőnő, Julie Taymor végig feszültek voltak. A stúdió folyamatosan elégedetlen volt, a filmbemutatót is azért halasztották el fél évvel, mert rengeteg jelenetet kellett kivágni a filmből, amiért folyamatosan ment a huzavona a Miramax és a Titus című első mozifilmje után most végleg bizonyítani akaró Taymor közt. A 25-30 év körüli ifjakból álló stábban azonban minden profizmusuk ellenére úrrá lett a rettegés, amikor megérkezett maga a stúdióvezető, Harvey Weinstein producer. Félelmetes híre ellenére azonban úgy viselkedett, mint egy igazi életművész.
 
A kedélyeket még egy titokzatos lopássorozat is borzolta. Rengeteg holmi, eszköz, film, digitkamera és telefon tűnt el a forgatás alatt, többek közt Soreltől is, aki ezért testőrt is vett föl maga mellé. A bűnös kilétére azonban nem derült fény.
 
Ha volt barátság, volt feszültség, akkor az élményspektrumot katarzissal kellett betetőzni. Márpedig minden stábtag számára hátborzoló érzés volt a 84 éves Chavela Vargas énekét hallani. Vargas az egyik leghíresebb mexikói díva, több filmben szerepelt már, Pedro Almodóvar visszatérő alakja és állítólag Frida Kahlo barátnője is volt. Vargas utolsó szerepeként tekintett erre a forgatásra, és csak egyszer volt hajlandó előadni dalát. Ebből végülis két-három felvétel lett - de, mint Eszter elmondta, mindannyiszor megfagyott a levegő, mikor felcsendült a díva hangja.