A magát színházi kollektívaként meghatározó holland Hotel Modern régi ismerős Magyarországon. A dokumentumot és a fikciót, a tragikus realitást és az illúziók világát mesterien elegyítő társulat formanyelve a film és a képzőművészet határvidékeit érinti.

Élő animációs filmet vetítenek nézőiknek, úgy hogy közben látjuk azt is , ahogy a rendkívüli alapossággal kitalált mini filmdíszlet(ek)ben készül, “forog” a film: 2-3 színész mozgatja a rák-szereplőket, a kellékeket, a jelenetek pedig, születésről, életről, halálról, bokszmeccsről és agyműtétről, fontos és kevésbé fontos emberi/ráki pillanatokról szólnak. Az előadás végén pedig a díszlet kiürül, rákok szárnyra kapnak, és fölülről, mint a Berlin felett az ég két angyala, mély megértéssel szemlélik az emberek mindennapi küzdelmét.

rakmesek_foto_pauline_kalker_sz
Mély megértéssel szemlélik az emberek mindennapi küzdelmét
(fotó: Pauline Kalker)


A Hotel Modern Rotterdamban működő színházi csoport, mely 1996-ban alakult, Pauline Kalker, Arlène Hoornweg színészek és Herman Helle képzőművész/performer vezetésével. Előadásaikban a színház és a bábművészet között keresnek kapcsolatot, a képzőművészet egyes elemeit is bevonva a munkába. A társulat egyszerre használja a színpadon a szöveget, a zenét, a színészi játékot és különféle tárgyi objekteket – felidézve, ugyanakkor ellenőrizve is a káosz elemeit.

A Hotel Modern legutóbb a The Camp című darabbal és óriás terepasztal munkatáborával gondolkodtatta el és nyűgözte le a magyar közönséget 2008 februárjában. A Rákmesék április 29-én 30-án két alkalommal lesz látható 20 órától a Trafó Kortárs Művészetek Házában. Április 29-én, pénteken az előadás után Nádasdy Ádám nyelvész, költő, műfordító beszélget az alkotókkal és a közönséggel.